Vi Söker Stans Bästa Administrativa Assistent!

Stockholms Stad, Avd Egen Regi - Äldreomsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Avd Egen Regi - Äldreomsorg i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Rågsveds servicehus tillhör avdelningen Egen regi äldreomsorg inom Enskede-Årsta-Vantör stadsdelsförvaltning. Servicehuset består av 76 biståndsbedömda boendelägenheter, korttidsboende och ett demensteam. Enheten har två vackra hälsoträdgårdar som är centrala för hela verksamheten. Rågsveds servicehus ligger centralt i Rågsveds centrum och kommunikationerna med lokaltrafik är goda. Till servicehuset söker vi nu en administrativ assistent som vill vara en nyckelperson i verksamhetens dagliga arbete. Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du får chansen att ta mycket ansvar och arbeta med varierande arbetsuppgifter! Du har daglig kontakt med kollegor, brukare, anhöriga och besökare på enheten. Vi är ca 50 tillsvidareanställda. För att lyckas i rollen krävs att du är driven, lösningsinriktad och har ett stort intresse av att arbeta utifrån goda relationer och med utveckling av verksamheten tillsammans med oss övriga på enheten.

Publiceringsdatum
2015-11-18

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent hos oss sköter du bemanning och bemanningsplanering på kort och lång sikt i nära samverkan med chef och samordnare. Du arbetar främst i Stockholm stads system LISAtid, Schemos och Agresso och ansvarar för lönerapportering, fakturahantering, beställningar samt är behjälplig med övriga administrativa och praktiska sysslor. Viss del av dagen arbetar du i vår reception och sköter exempelvis egna medel för brukares räkning. Du ingår i administrationsgruppen tillsammans med enhetschef, biträdande enhetschef och samordnare. Du kommer att samarbeta dagligen med samordnare kring bl.a. personalplanering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning på lägst gymnasienivå samt god erfarenhet av administrativt arbete. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. I verksamheten möter du brukare, anhöriga, kollegor och besökare. Det är därför viktigt att du har en väl utvecklad servicekänsla och trivs med att ha många personliga kontakter. Du har ett utåtriktat och självständigt sätt att arbeta och vi ser gärna att du har en stark drivkraft att hitta nya vägar och arbetssätt. Med hjälp av struktur och god planering ser du möjligheter och lösningar. Det är önskvärt att du har erfarenhet av Stockholm stads system LISAtid, Schemos, Paraplyet och Agresso.

ÖVRIGT
Arbetsgivaren erbjuder kontinuerligt kompetensutveckling utifrån individuella behov och verksamhetens behov.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Dagtid mån-fre Kvällstjänstgöring till kl.19.00 en dag i veckan. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2016-02-01 ger möjlighet till introduktion i arbetet under hela februari.

Ersättning
Månadslön
FÖRMÅNER
Friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-09
Ange följande referens när du ansöker: A37298
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Bergkvist, Enhetschef 08-508 20540 helena.bergkvist@stockholm.se

Facklig kontakt
Eva Fagerhem, Vision 08-508 20114 eva.fagerhem@stockholm.se
Eva Becker-Rosengren, Kommunal eva.becker-rosengren@stockholm.se

Företag
Stockholms stad, AVD EGEN REGI - Äldreomsorg

Adress
Stockholms stad, AVD EGEN REGI - Äldreomsorg
Box 81
12122 Johanneshov

Kontorsadress
Slakthusplan 4, T-bana Globen 12122 Johanneshov

Jobbnummer
2535560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Avd Egen Regi - Äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Avd Egen Regi - Äldreomsorg: