Vi söker SFI-lärare till Vuxenutbildningen
Gnesta kommun, Socialförvaltningen / Pedagogjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla pedagogjobb i Gnesta,
Nykvarn,
Trosa,
Södertälje,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gnesta kommun, Socialförvaltningen i Gnesta I Gnesta kommun är vi 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Du är varmt välkommen att bli en av oss.
Tjänsten är placerad på socialförvaltningen som arbetar för att erbjuda invånarna i Gnesta kommun en god och tillgänglig service utifrån individens egna behov. Vi ansvarar för kommunens omsorg för individ och familj, äldre, personer med funktionsnedsättning, den kommunala hälso- och sjukvården samt arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen arbetar på uppdrag av socialnämnden.
Vuxenutbildningen i Gnesta kommun ligger centralt med ca 10 minuters promenadväg från pendeltågsstationen. Svenska för invandrare, yrkessvenska och kommunalt träningscenter för vård- och omsorg och studieverkstad för vuxenstuderande bedrivs i lokalerna. Vuxenutbildningen administrerar och ansvarar också för kurser på grundskole- och gymnasienivå, samt har SYV för rådgivning.
Publiceringsdatum2023-02-02ArbetsuppgifterVi söker en samhällsorienterad SFI-lärare till vår kommunala vuxenutbildning.
Du ansvarar för din planering, undervisning och uppföljning, samt samråder med kollegorna i lärarlaget. Du bedömer och sätter kursbetyg efter avslutad kurs. Vidare ingår att hålla elevsamtal och bidra till verksamhetens utveckling. Du kommer att ingå i ett arbetslag om fem pedagoger som undervisar i svenska som andraspråk, i SFI och yrkessvenska. I uppdraget kommer på sikt ingå samordning och uppföljning av språkpraktik.
Du har god pedagogisk förmåga och stort engagemang för undervisning. Vår arbetsplats präglas av samarbete, intresse och utveckling i arbetet med att motivera och stödja vuxenstuderande i sitt lärande och i val av yrke- eller vidare studier.
KvalifikationerVi söker dig med lärarlegitimation och behörighet att undervisa i svenska som andraspråk, SVA 30 hp. Du har erfarenhet från arbete med målgruppen. Utbildning i läs- och skrivinlärning/utveckling är meriterande.
Din undervisning är metodiskt språk- och kunskapsutvecklande. Lektionerna är planerade, följs upp och utvärderas. I din samverkan med kollegorna, ska du systematiskt analysera, förändra och utveckla innehåll, arbetssätt och arbetsformer, som är viktiga för verksamheten. Du är lösningsfokuserad och handlingskraftig även i svåra beslut. Som del i ett litet arbetslag är samarbete betydelsefullt. I rollen ingår också att samverka med skolleverantörer, andra inom kommunen, andra kommuner, myndigheter etcetera
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kommer att tillsättas efter
ansökningstiden är slut.
För att underlätta rekryteringsprocessen ber vi dig att bifoga din lärarlegitimation i din ansökan.
Som medarbetare i Gnesta kommun ska du känna dig trygg och kunna ha en god balans mellan fritid, familjeliv och jobb. Du har flera fina anställningsförmåner, till exempel friskvårdsbidrag, utökad föräldraledighet och ett bra försäkringsskydd. Läs mer om kommunens anställningsförmåner på gnesta.se/anstallningsformaner.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, och välkomnar därför sökande med olika erfarenheter och bakgrund.
Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1196320".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gnesta kommun (org.nr 212000-2965)
Arbetsplats Gnesta kommun, Socialförvaltningen
Jobbnummer 7405698
Observera att sista ansökningsdag har passerat.