Vi söker servicehandläggare till servicekontoret i Helsingborg

Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Helsingborg, Landskrona, Ängelholm, Klippan, Eslöv eller i hela Sverige

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgares och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålls dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Helsingborg är vi cirka 18 medarbetare och tillhör Nordvästra Skåne. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning om 120p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap, statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och van användare av e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, t.ex. är öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel.
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och samverka och tycker om att arbeta i team
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer
• Har körkort för personbil.

Det är meriterande om du

• har erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• har erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
• har erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket
• behärskar arabiska i tal.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Övrigt 2-3 tjänster, tillsvidare (eventuellt ett vikariat), heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontaktpersoner Enhetschef: Kristina Svärd, 010-111 24 07 (för frågor om tjänsten) och HR-administratör, Cristian Velasquez, tel 010-118 35 30 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Christel Lind, telefon 010-114 01 67 och för Saco-S: Nadereh Veis Mohammadi, tel 010-118 7908.

Ansökan Välkommen med din ansökan senast 13 aug 2017. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-08-01

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
3622712

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: