Vi söker Rådgivare till Göteborg

Competens Utbildning AB / Personaltjänstemannajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Competens Utbildning AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Competens Utbildning AB

Publiceringsdatum
2013-05-31

Om företaget
Competens är ett utbildningsföretag som erbjuder ett omsorgsfullt urval av tjänster inom undervisning, konsultation, mentorskap, coachning och rehabilitering. Det övergripande målet är att inspirera människor till att själva ta ansvar för sin utveckling och i förlängningen att hjälpa dem till egen försörjning. Enkelt kan man säga att vi strävar efter att förse våra deltagare med allsidig och praktisk kunskap att ta med sig ut och omsätta i livet - kunskap som ligger till grund för en trygg och långsiktigt fungerande tillvaro.

Competens har en stor och gedigen erfarenhet inom vuxenutbildning och utvecklingstjänster och är tillika ett av Sveriges ledande företag på området - ett företag som sätter en ära i att leva upp till sitt goda rykte om att värna kvalitet framför pris. Verksamheten har bedrivits sedan 1995 och företaget finns idag representerat på ett 40-tal orter runt om i Sverige.

Arbetsuppgifter
Vi söker en rådgivare till vårt kontor i Göteborg för ett längre vikariat. Målgruppen är personer med psykisk funktionsnedsättning och målet är att tillsammans med deltagaren hitta en sysselsättningsplats där deltagaren i sin egen takt får möjlighet att fasas in på arbetsmarknaden.
Arbetet innebär främst enskilt arbete med deltagare, dagliga kontakter med arbetsgivare och företag, handledning och täta uppföljningar. Arbetsuppgifterna innefattar även administration och i viss mån verksamhetsutveckling. Du kommer att ingå i ett kompetent arbetslag bestående av arbetsterapeuter, psykolog och beteendevetare.

Profil
Vi söker dig som har avslutad högskoleutbildning inom något av följande program:

• Beteendevetarprogrammet
• Psykologprogrammet
• Socionomprogrammet
• Arbetsterapeutprogrammet
• Sjukgymnastprogrammet
• Sjuksköterskeprogrammet

Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med den aktuella målgruppen samt erfarenhet av arbete med människor i utvecklingsprocesser, dokumenterad erfarenhet av samordning samt nätverkande mot företag och organisationer. Du har även minst 1 års erfarenhet av arbete med arbetsmiljöfrågor/arbetsanpassning.

Som person är du engagerad med intresse för människor i utveckling. Du är självgående, kvalitetsmedveten och har god kommunikativ förmåga. Vidare har du god förmåga att bygga relationer och förmå andra människor att se samt våga pröva sina möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Vi erbjuder dig en kreativ miljö med kompetenta medarbetare och goda utvecklingsmöjligheter.

ANSTÄLLNING
Omfattning: Deltid, 50 % med möjlighet till ökad tjänstgöringsgrad.
Visstidsanställning 6 månader med möjlighet till förlängning.
Individuell lönesättning. Kollektivavtal finns.
Tillträde: Juli

För frågor kring tjänsten, kontakta Regionchef Johan Idegård på tel 010-516 19 87
För frågor kring processen, kontakta Rekryteringskoordinator Cecilia Svensson på tel: 010-516 19 37

OBS. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-14
Ange följande referens när du ansöker: 444
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Svensson rekrytering@competens.se

Företag
Competens Utbildning AB

Adress
Competens Utbildning AB
Box 7023
12107 STOCKHOLM-GLOBEN

Jobbnummer
1571515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Competens Utbildning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Competens Utbildning AB: