Vi söker operativt ansvarig säljare till vår butik

Anneli Edgren AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Anneli Edgren AB i Göteborg

2009 bestämde sig Anneli för att förverkliga sin dröm, en inredningsbutik och Rum för inspiration blev verklighet.
Lokalen på Haga Nygata i Göteborg passade perfekt, en välkomnande miljö med mycket historia gömd i väggarna. Visionen var att skapa en personlig inredningsbutik med det skrivna ordet i fokus, vilket ledde till att skrivböcker i alla dess former och färger tillsammans med vackra detaljer till hemmet blev kärnan i sortimentet.
Under åren har en växande ström av kunder hittat till Rum för inspiration. Vårt mål med besöket hos oss är att skänka glädje och att du ska hitta något fint och inspirerande till ditt hem, att det längs vägen blir många givande samtal och glada skratt ser vi som en självklarhet.
Utöver butiken finns även Rum för inspiration som webbshop med tillhörande lager och kontor. Vi är ett hopsvetsat team som gillar utmaningar, har en ständig hög med nya idéer vi högljutt diskuterar och är grymt lösningsfokuserade. Vi har våra givna roller men vi tvekar inte att rycka in och hjälpa en kollega.
Framför allt är vi hårt arbetande och älskar att se resultatet av våra handlingar. Vi är i ständig utveckling och förra året ökade vi omsättningen i butik med 55%.

Vem vi söker?
Är du en person som vill ta en sak i taget och tycker det är krångligt att hitta egna snabba lösningar på situationer som plötsligt uppstår?
Du kanske blir irritrad av att det regnar vilket innebär att du kommer behöva bära in dagens leverans i väta. Du tycker om att planera för att snabbt sätta nyckeln i låset prick klockan 18:00, istället för att nyfiket lyssna färdigt på den sista kundens historia om vem som skall få temuggarna du just slagit in i present. Du gillar kort sagt när du vet vad som kommer att hända under din arbetsdag.
Känner du igen dig i texten ovan, kan du sluta läsa nu. För då kommer vi aldrig passa för varandra.
Som du säkert har förstått är vi ingen vanlig butik.
Nu söker vi dig som ska driva butiken framåt, med hjälp av dina kollegor. När du är varm i kläderna kommer du att ansvara för den dagliga driften av butiken när du är på plats. Detta innefattar b.la försäljning, leveranser, lagerhantering, schemaläggning och till viss del styling och webborderhantering.
Vi söker dig som vet och har erfarenhet av vad som krävs för att jobba i butik, restaurang eller liknande i en mindre organisation och förstår innebörden av att "kavla upp ärmarna". Du har god förmåga att se vad som behöver göras och tvekar inte att få det gjort. Skit under naglarna ser du inte som några problem och du trivs i en föränderlig miljö. Du är en hjälpsam och glad arbetskollega som ser optimistiskt på lösningar samt ser det vackra i det sociala utbytet med gamla som nya kunder varje dag. Du är en mycket stor del av våra kunders upplevelse.
Arbetet innebär periodvis (beroende på säsong) en stor del ensamarbete, vilket ställer höga krav på goda organisatoriska färdigheter samt förmåga att kunna prioritera uppgifter.
Du kommer att ha stort inflytande över att bygga upp, skapa rutiner och processer för att göra arbetet så effektivt och lättarbetat som möjligt för alla som jobbar i butiken.
Vi arbetar mot dagliga uppsatta försäljningsmål så du gillar att prestera, analysera och utvärdera.
Tjänsten innebär en tillsvidaretjänst på 80-100% där vi tillämpar provanställning. Varierande arbetstider inkluderande helg.

Vad behöver du för att trivas hos oss?
• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av detaljhandeln eller liknande inom service, gärna med ledande befattning
• Svenska och engelska, fördel även tyska
• Van att arbeta i olika affärssystem och officeprogrammen
• Du är strukturerad som person och gillar ordning och reda
• Stort intresse för färg och form
• Inte vara rädd för att synas i våra sociala medier-kanaler

Vad erbjuder vi dig?
Vara del i en gemenskap som gillar att ha kul på jobbet, där din egen utveckling till mångt och mycket ligger i dina egna händer.
Att få utlopp för egna tankar och idéer, att vara en viktig kugge i hjulet.
Ha möjlighet att vara med och påverka i ett spännande expansivt skede både i avseende av butikskoncept och webbshop.
Händelserika dagar där ingen dag är den andra lik.
Sist men definitivt inte minst, alla dessa härliga möten med våra kunder. Vi har ett stort antal återkommande kunder och detta skapar vår egen fina och speciella "rum-känsla".

Är det dig vi söker?
Får du en bra känsla och ser dig själv vara en betydande del av oss i gänget på Rum för inspiration?
Ansök redan idag, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. All ansökan sker till mail, inte i butik. Tveka inte att höra av dig ifall du har några frågor till jobb@rumforinspiration.se
Tillsvidaretjänst, tillämpar provanställning
Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-23
E-post: jobb@rumforinspiration.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansvarig butikssäljare".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Anneli Edgren AB (org.nr 556791-0103)
Haga Nygatan 18 (visa karta)
413 01  GÖTEBORG

Arbetsplats
Rum för inspiration

Jobbnummer
7689743

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Anneli Edgren AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Anneli Edgren AB: