Vi söker Operations Manager till vår Lagershop i Linköping:

Speed Professionals AB / Chefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Speed Professionals AB i Linköping, Motala, Örebro, Tidaholm, Skövde eller i hela Sverige

På NetOnNet för vi en envis kamp mot stora prislappar på hemelektronik. Vi säljer direkt från lagerhyllan, både på nätet och i våra Lagershopar landet över, till priser som gör att allt fler upptäcker att det lönar sig att kolla med oss först. Kombinerat med Internet bedriver vi ett unikt koncept med försäljning direkt från våra Lagershopar i Borås, Ullared, Stockholm, Göteborg, Malmö, Kalmar, Örebro, Linköping, Västerås, Helsingborg, Uppsala, Umeå, Kristianstad och Jönköping. I anslutning till lagerhyllorna har vi kopplat upp datorer där du har tillgång till hela vårt sortiment med pris- och produktinformation. På vägen in finns kundvagnar som du använder när du på egen hand plockar till dig det du behöver. Allt från stora TV-apparater till sladdar, väskor mm. Bolaget startade i mars 1999 och har sitt huvudkontor i Borås. Vi finns även i Norge med internetförsäljning sedan maj 2006.

Publiceringsdatum
2015-03-30

Om tjänsten
Vi söker Operations Manager till vår Lagershop i Linköping:

Brinner du för försäljning och kundservice i världsklass? Vill du bli en del av ett ungt och snabbväxande företag?

Arbetslivet i en Lagershop är socialt och stundtals mycket intensivt. För personer med drivkraft är det lärorikt, utvecklande och stimulerande. En Lagershopmedarbetare hos NetOnNet har en central roll i våra dagliga processer. Att tillsammans med kollegorna säkerställa att varuhuset lever upp till kundernas förväntningar.

Vi söker dig som är lyhörd, sälj-, mål- och kundserviceinriktad. Varuhuset har i grunden ett självbetjäningskoncept där kunden själv söker upp varan i någon av våra sökstationer och hämtar därefter själv varan på anvisad plats. Personalen i varuhuset ska alltid finnas tillhands för att hjälpa och guida kunden till rätt och bästa köpbeslut. Inställningen "vad kan jag hjälpa dig med?" ska genomsyra hela ditt arbete. Vi strävar efter att hela tiden förbättra servicenivån genom att aldrig sluta lära och se vårt arbete ur kundens ögon.

Du är en avgörande del för kundens upplevelse hos oss.

Operations Manager är den som operativt leder och utvecklar den dagliga försäljningen i Lagershopen. Du ansvarar för att driva försäljningen och rapportera resultat samt utbildar våra NetOnNet-säljare. Ditt jobb blir att coacha dem i deras utveckling och tillsammans med dem arbetar du sedan mot mål och budget med stort engagemang och delaktighet. I varuhuschefens frånvaro är det du som axlar det totala ansvaret för Lagershopen. Du ska assistera Varuhuschefen i arbetet med att säkerställa att konceptet följs i alla avdelningar.

Våra besökare i Lagershoparna har en förväntan som du säkerställer att vi motsvarar. En viktig del i ditt dagliga arbete blir att stödja personalen att hjälpa våra kunder att handla hos oss. Därför ställs det höga krav på din förmåga att hantera både kunder och personal på ett professionellt sätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

• Vara den som driver Lagershopens nyckeltal varje dag och tar ledningen och levererar resultat.
• Coacha och utbilda samtliga i personalen
• Arbeta mot uppsatta resultatkrav och säkerställa att uppgifter slutförs enligt tidsplan
• Stötta Varuhuschefen i dennes arbete med att säkerhetsställa att Lagershopen lever upp till företagets policy, höga standard och att uppsatta mål nås.

Dina egenskaper och bakgrund:

• Erfarenhet av försäljning i en ledande befattning och ta fullt ledaransvar, framförallt i Varuhuschefens frånvaro
• Driven och van vid att fatta beslut och arbeta under tidspress
• resultatinriktad och målmedveten, både för egen del som teamet i Lagershopen.
• Analytisk
• Noggrann
• Mycket goda kommunikationsfärdigheter både internt och externt
• Ha förmåga och erfarenhet av att arbeta i en tempofylld miljö i ständig förändring
• Behärska engelska i tal och skrift

En stark merit är om du har tidigare erfarenhet från handeln, gärna hemelektronikbranschen eller andra varuhuskedjor med vana att hantera stora volymer samt kunskaper inom NetOnNets produktområden, dvs. hemelektronik. Du tänker säljande i alla situationer och har en god hand i kontakten med andra människor samt vill arbeta i ett högt tempo. Arbetstider, heltid inkl. kvällar och helger. Fast månadslön + provision. Tjänsten är tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Du känner igen dig i våra värdeord som är kunniga, enkla, ärliga och nytänkande.

Så ansöker du
Om du finner ovan nämnda tjänst intressant, registrera din ansökan/CV via vår rekryteringssamarbetspartner
Speed Professionals AB i Borås - du finner annonsen på: www.speedgroup.se

Vid frågor rörande denna tjänst vänligen kontakta:

Nils Ryberg
Rekryterare
Tfn: 033 - 44 47 46
nils.ryberg@speedgroup.se

Speed Professionals AB

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast och rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nils Ryberg 033-44 47 46

Företag
Speed Professionals AB

Adress
Speed Professionals AB
Verkstadsgatan 14
50462 Borås

Kontorsadress
Verkstadsgatan 14 50462 Borås

Jobbnummer
2226721

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Speed Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Speed Professionals AB: