Vi söker områdesvärdar för att stärka vårt trygghetsarbete

Helsingborgshem AB / Socialsekreterarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgshem AB i Helsingborg

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.



Vill du vara med när vi sätter ytterligare fokus på att skapa trygga stadsdelar? Nu har du möjlighet att vara med och göra nytta i ett större sammanhang i en ny roll hos oss som områdesvärd. Är du en trygg, stabil och kommunikativ person som inger förtroende och tillit till de du möter - då kan det vara dig vi letar efter!

I rollen som områdesvärd på Helsingborgshem är ditt huvuduppdrag att tillsammans med teamen inom utvalda bostadsområden, arbeta med att öka trygghet och trivsel hos de boende. Vi söker fyra områdesvärdar.



Publiceringsdatum
2021-04-15

Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med tre andra kollegor kommer du att ansvara för bolagets trygghetsskapande arbete under kvällar och helger. Genom din förmåga att skapa tillit och förtroende genom samtal hos dem du möter kommer du att vara Helsingborgshems ansikte utåt och bidra till att våra hyresgäster känner sig trygga i sitt bostadsområde. En stor del av kontakterna kommer att ske med ungdomar i olika åldrar.

Du kommer tillsammans med kollegor bland annat att genomföra trygghetsvandringar, hyresgästaktiviteter och dialogarbete i bostadsområdet. Tillsammans med dig kommer vi att utveckla rollens innehåll och uppdrag.

I arbetet ingår också att bygga upp, samverka och bibehålla kontakter med ett flertal olika aktörer, myndigheter och föreningar i våra bostadsområden. Tillsammans med teamen kommer du att vara delaktig i områdesdagar och aktiviteter för att skapa en meningsfull fritid för våra hyresgäster.

En av de fyra områdesvärdarna ser vi har en samordnande roll med ett större ansvar.

Kvalifikationer
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar och med människor i utsatta situationer eller annan motsvarande arbetslivserfarenhet och utbildning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med uppsökande verksamhet, socialt- och brottsförebyggande arbete.

Du har erfarenhet av och har framgångsrikt hanterat kunddialoger och konflikthantering i tidigare anställningar. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Du är en bra administratör med goda kunskap inom Office-365. Goda kunskaper krävs i svenska och engelska språket, både tal och skrift. Ett tredje språk är meriterande.

För tjänsten krävs B-körkort.

Dina personliga egenskaper
Den person vi söker är omdömesgill, empatisk, lugn, trygg, stabil och respektfull i mötet med andra. Du har passion för människor och ser möjligheter i stället för problem. Du kan hantera svåra situationer och fokuserar på möjliga lösningar.

Som person är du en kommunikativ, förtroendeingivande relationsbyggare med en positiv och lyhörd inställning. Vidare är du bra på att samarbeta, ta ansvar, sätta gränser och har ett stort tålamod.

För att lyckas i denna roll ska du drivas av att möjliggöra en förändring till det bättre för våra hyresgäster. Du vill arbeta i en roll med stor variation och komplexitet i arbetsuppgifterna. Att samarbeta prestigelöst i team är en självklarhet för dig.

Vi erbjuder
Du får arbeta i ett företag med hög utvecklingstakt och med vårt fantastiska uppdrag; att utveckla Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Helsingborgshem är ett företag med ett stort hjärta där vi bryr oss om varandra och våra hyresgäster. Vi har ett stort fokus på våra stadsdelar där trygghet är vårt viktigaste mål.

Arbetstiden är primärt förlagd på eftermiddagar, kvällar och helger. Tillträde enligt överenskommelse.

Bakgrundskontroll kommer att göras på de som blir aktuella för tjänsten. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan.

Kontaktinformation
Bo Sonesson, Rekryterande chef, 042-20 80 40

Arbetsplats
Regementsvägen 2

254 57 Helsingborg

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Helsingborgshem AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4377596859".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgshem AB (org.nr 556048-0674), http://www.helsingborgshem.se

Jobbnummer
5693929

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgshem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgshem AB: