Vi söker omgående ekonomiadministratörer till kundreskontra!
Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Är du junior inom ekonomiområdet och vill få chansen att arbeta brett med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter inom kundreskontra/kundstöd? Då kan detta vara den rätta tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2016-06-27ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiadministratör inom kundreskontra kommer du att arbeta brett med ekonomiadministration och de huvudsakliga delar som kommer att ingå i ditt arbete är:
• Avtalshantering med inskanning, inregistrering och förvaltning i avtalsportalen.
• Orderhantering i MPS-system.
• Fakturering samt övrig administration kring detta.
• Prisjusteringar.
• Support mot linjen avseende kundadministrativa området.
• Delaktighet i bokslutsarbete inom området försäljning.
Andra arbetsuppgifter kan förekomma och dessa är beroende av vad du har för tidigare kompetens och erfarenheter.
Den här tjänsten är en utmärkt start för dig som är junior inom ekonomiområdet då du får arbeta brett och lära dig otroligt mycket på kort tid.
Om företagetVår kund är ett statligt ägt bolag som arbetar med ett brett tjänsteutbud, främst inom städning, tillverkning, lager och logistik, montering, fastighets och markskötsel och äldreomsorg.
Företagets administration har sitt huvudsäte i Linköping. Den avdelningen som denna tjänst riktar sig mot är företagets ekonomiservice som är ett så kallat Shared service center som täcker upp för 7 regioner runt om i landet. Inom ekonomiservice arbetar ca 45 personer i dagsläget.
ProfilVi tror att du som söker rollen som ekonomiadministratör är gymnasieekonom eller har läst ekonomi på högskolan, kanske är du nyexad eller har hunnit jobba något år med liknande uppgifter.
Du har en god ekonomisk förståelse och har goda kunskaper inom bokföring.
Vi ser att du har goda kunskaper i officepaketet, framförallt excel och word.
Du behärskar svenska väl i tal och skrift.
Det allra viktigaste för att du ska passa in hos vår kund i rollen som ekonomiadministratör är att du har en god känsla för service och att du är lyhörd och har en känsla för kundernas behov. Vi ser att du är en duktig administratör som har lätt för att strukturera och planera ditt arbete - i denna tjänst är ordning och reda A och O då du hanterar en stor mängd viktiga avtal och dokument.
Om företagetFramtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
AnställningsvillkorTillträde 13 juni
Tjänsten är på heltid, en projektanställning till årsslutet med stora möjligheter till förlängning!
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Jag ser fram emot att läsa din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-01
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 8325
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosefine Karlsson
josefine.k@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Teknikringen 10 våning 2
58330 Linköping
KontorsadressTeknikringen 10 våning 2, Linköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2925965
Observera att sista ansökningsdag har passerat.