Vi söker nya Value Champions med inriktning mot Customer Feedbac

Tele2 Sweden / Butikssäljarjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tele2 Sweden i Karlskoga, Örebro, Karlstad, Skövde, Eskilstuna eller i hela Sverige

Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA.

Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång. Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Det här är jobbet:

Customer Operation inom Tele2 Sverige hanterar kundservice för våra privatkunder. Delar av vår kundservice driver vi i egen regi och vissa delar driver vi tillsammans med partners. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra kvalitet och driva effektivitet för att ge våra kunder en service i världsklass. För att ytterligare höja kvaliteten i vår service har vi nu startat två Value Champion Team.

Vi söker nu nya Value Champions med inriktning mot Customer Feedback till dessa team!

Målet för Value Champion Teamen är att lösa kundens ärende fullt ut, det vill säga att kunden inte skall behöva kontakta oss i samma ärende igen. Det är därför viktigt att våra Value Champions går utanför ramarna, tar egna beslut med utgångspunkt att rotorsaken till ärendet skall lösas och agerar utifrån vår affärsidé.

Utöver tjänsten som agent i Value Champion Teamen kommer även denna tjänst till 50 % bestå av att hantera Customer Feedback.

I Customer Feedback går arbetet ut på att återkoppla till kunder som gett låga betyg i våra olika kundmätningar för att ta reda på varför missnöjet uppstått, göra kunden nöjd och sedan förmedla missnöjet vidare till Customer Feedback teamet.

Våra Value Champion Team och vårt arbete med Customer Feedback är två mycket viktiga komponenter i Tele2s övergripande strategi om att vi ska ha starkast tillväxt genom nöjdast kunder. De fynd, insikter och förbättringsförslag som kommer från detta arbete är direkt bidragande till detta.

Dina ansvarsområden kommer att vara:

• Ta kontakt och kommunicera med missnöjda kunder, framförallt via telefon, men även via mail och chatt för att ta reda på vad missnöjet beror på och försöka åtgärda det.
• Ta personligt ägandeskap över kundens ärende och vid behov driva ärendet vidare inom Tele2s organisation.
• Kontinuerlig återkoppling till kunden under ärendets levnadstid.
• Sammanställa, analysera och återrapportera rotorsaker till varför våra kunder upplevt problem och hur rutiner/ processer kan förbättras.
• Försäljning utifrån behovsanalys i samband med kundärendet.

Det här är vad du har:

• Tidigare erfarenhet med kundkontakt är ett krav.
• Slutförd gymnasieutbildning eller högskolekompetens är ett krav.
• Intresse för Tele2s mobila och fasta produkter.
• Du är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
• Du är analytiskt lagd och gillar att leta efter samband bland kundernas missnöjen för att därifrån hitta förbättringsmöjligheter.
• Du är orädd och har social kompetens, driv och trivs med många kontaktytor. Tar eget ansvar, fattar beslut och skapar resultat i högt tempo. Du tar initiativ, är kreativ och nytänkande. Framförallt är du kund- och lösningsorienterad. Du har lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär tät kontakt med övriga medarbetare på avdelningen samt andra enheter på Tele2.

Det här är vad Tele2 kan ge dig:

: en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.

: stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.

: Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Tjänsten är placerad i Karlskoga.

Är du en Value Champion? Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande. Ansök senast den 14 oktober 2016.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Omgående. tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-09-30

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 2016/303
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tele2 Sweden

Adress
Tele2 Sweden
Borgarfjordsgatan 16
16440 Kista

Kontorsadress
Borgarfjordsgatan 16

Jobbnummer
3078983

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tele2 Sweden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tele2 Sweden: