Vi söker nu för kunds räkning en Exportsspeditör till Stockholm!
Hgrec AB / Logistikjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hgrec AB i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Österåker,
Danderyd,
Solna eller i
hela Sverige Rollen innebär att du har ett heltäckande kundansvar som medför täta kontakter med kunder och leverantörer.
I det dagliga arbetar du i grupp och har också ett operativt ansvar för flera kunder.
Viktigast av allt är din personliga inställning, du behöver ha en hög flexibilitet för att hantera en ständigt föränderlig verksamhet och kunna fatta snabba beslut. Rollen innebär många kontaktytor på daglig basis och din känsla för service och kommunikation är viktig. Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt, och har stor vana att arbeta digitalt då din dator är ditt främsta verktyg.
Vi tror att du har något års erfarenhet i någon form i kombination med aktiv kundservice eller en utbildning i logistik.
Som person brinner du för att göra affärer, är drivande och målriktad. Du får saker gjorda. Du trivs med ständig utveckling och vill bidra till att öka värdet för kundens kunder och partners.
Du vill nu utvecklas vidare och vara en del av tillväxten i ett modernt och expansivt svenskt logistikföretag som är specialister på internationella transporter.
Kunden fokuserar på ansvarsfull logistik som består av tre delar, kostnadseffektiva lösningar, minskad miljöpåverkan och ta fullt ansvar som inte bara är för transporten utan också ett socialt ansvar där kunden verkar. Därför är det av största möjliga vikt att du kommer kunna identifiera dig med kundens ansvarsfulla logistik. Kunden ser sig själva som en startup även om dem befinner sig i en bransch som existerat länge.
Du delar kundens uppfattning att stordriften och anonymiteten hos dom stora nätverksföretagen inte gagnar kunder som vill ha egna relationsbaserade lösningar, som bygger på äkta partnerskap och förtroende. Eftersom kunden är internationell är dina kunskaper i engelska i både tal och skrift mycket goda.
Personalen är den viktigaste nyckeln i rollen till framgång. Därför kommer en stor vikt att läggas på dina personliga egenskaper.
Kunden rekryterar prestigelöst och lägger stor vikt på jämnlikhet. Därför välkomnas alla typer av ansökningar.
Vår kund är ett otroligt innovativt och dynamiskt företag där sammanhållningen är kanon. Kunden är ett helt oberoende svenskägt logistikföretag med fokus på internationella och globala transportlösningar med alla typer av transportsätt; flyg, sjö, bil och järnväg.
Med sin innovativa approach med fokus på kostnadseffektivitet, minskad miljöpåverkan, socialt ansvar och för levererad kvalitet så har kunden utnämnts till årets Gasellföretag både 2017 och 2018. Bland annat har företaget integrerat robotbaserad processautomination för att omvandla orderbokningsprocessen och utveckla ett smidigare flöde. Men ingenting av detta hade varit möjligt om inte personalen funnits. Därför menar kunden att personalen är den enskilt viktigaste nyckeln för en framgångsrik och rolig arbetsplats.
Varaktighet, arbetstid
Anställning sker hos kunden.
Publiceringsdatum2018-12-14Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-14
Ange följande referens när du ansöker: Speditör
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOlivia Winkvist
olivia.winkvist@happygroup.seFöretagHgrec AB
AdressHgrec AB
Holländargatan 29
11359 Stockholm
KontorsadressHolländargatan 29
Jobbnummer 4510753
Observera att sista ansökningsdag har passerat.