Vi söker nu en Gruppchef Bemanning till SOS Alarm

Sense Talents AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sense Talents AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag. 

Operativ Bemanning har som huvudsaklig uppgift att ansvara för operativ personals schemaläggning, semesterplanering, vakans-/avvikelsehantering.

I rollen som Gruppchef äger du ansvaret för att schemaläggningen fungerar effektivt i en enhetlig riktning. I ditt team ingår tretton medarbetare vilka är bemannade från Göteborg, Växjö, Stockholm och Karlstad och berör 15 centraler i landet. Ditt ansvar blir att i en teknikintensiv miljö coacha, leda och engagera teamet, utveckla processflöden och rutiner samt att projektleda och driva de förändrings- och effektiviseringsprogram som har beslutats om. Du arbetar i nära samarbete med strategisk analys och nationell produktionsplanering och du har daglig kommunikation med chefer och operatörer runtom i hela landet.

Vi söker dig som är van att arbeta både operativt och strategiskt med en förmåga att se helheten. Du har goda erfarenheter av att arbeta i ledande befattning inom bemanningsområdet och du brinner för utmaningar och förändringsarbete men även att skapa stabilitet och trygghet. Som person är du mycket duktig på att kommunicera i tal och skrift då det är många intressenter som berörs av förändringar och avvikelser som uppstår och du har goda ledaregenskaper. Det är viktigt att du är trygg och stabil och har lätt för att skapa goda relationer med människor samt att du är bra på att coacha, leda och entusiasmera andra samt att både ta och ge konstruktiv kritik.

Du har tidigare branscherfarenhet och har arbetat i en chefsbefattning med bemanningsplanering i dygnetruntbemannat företag eller myndighet. Tjänsten kräver en del resande men utgår från Stockholm varför en del ledning naturligt sker på distans. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund men du måste vara svensk medborgare. Det är viktigt att du behärskar svenska språket fullt ut.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Då tjänsten ska tillsättas snarast ber vi dig skicka in din CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 26 januari 2014. Urvals­processen kommer att ske löpande. För mer information om tjänsten kontakta Sense Talents, Susanne Waering, tel 0707-949160.

Publiceringsdatum
2013-12-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Waering, Rekryteringskonsult 0707949160

Företag
Sense Talents AB

Adress
Sense Talents AB
Grev Turegatan 10 A
11446 STOCKHOLM

Jobbnummer
1737644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sense Talents AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sense Talents AB: