Vi söker nu en Controller till Kungsholmens stadsdelsförvaltning
Stockholms stad, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad, Ekonomiavdelningen i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen. Med mer än en mil lång strandlinje är närheten till vatten och vackra promenader något som är självklart på Kungsholmen, men här finns också fantastiska parker och unika stadsmiljöer. Området har ca 68 000 invånare. Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning. Arbetsplatsen är belägen i nya lokaler på Lindhagensgatan 76, med närhet till goda kommunikationer.
Ekonomiorganisationen består av 10 personer och har det övergripande ansvaret för förvaltningens ekonomistyrning, redovisning, budget- och uppföljningsarbete inklusive tertialrapporter, bokslut och verksamhetsberättelse. Funktionen ansvarar även för upphandling och verksamhetsstöd.
Vi söker nu en controller inom verksamhetsområdena äldreomsorg och funktionshinder.
Som controller på Kungsholmens stadsdelsförvaltning erbjuds du en trevlig arbetsplats med högt i tak och god stämning där utveckling står i fokus.
Publiceringsdatum2016-09-26ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter som controller är att medverka i arbetet med att ta fram budget, tertialrapporter, månadsrapporter och verksamhetsberättelse inklusive bokslut. I arbetet ingår intäkts- och kostnadsuppföljning, ekonomiska analyser och prognoser på lång och kort sikt. Du kommer vid behov delta i olika projekt samt utvecklingsarbete inom ekonomiområdet. Som controller är du ett stöd i arbetet med budget och uppföljning samt internkontroll till förvaltningens enheter och verksamheter.
KvalifikationerVi söker dig som har en adekvat utbildning på högskolenivå med inriktning mot ekonomistyrning och redovisning eller erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom offentlig förvaltning och gärna inom verksamhetsområdet äldreomsorg och/eller funktionshinder samt kunskaper i ekonomisystemet Agresso.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som är initiativtagande och självgående. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa goda relationer genom ditt pedagogiska, stabila och serviceinriktade sätt. Vidare är du analytisk, strukturerad och har en god planeringsförmåga. Du är van vid problemlösning och drivs av att anta nya utmaningar.
ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-10
Ange följande referens när du ansöker: A45760
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSnorre Berglund, Ekonomichef 08-508 08 278
snorre.berglund@stockholm.seNozha Amezeane, HR-konsult 08-508 11 716
nozha.amezeane@stockholm.seFacklig kontaktMikael Fallmo, SACO
mikael.fallmo@stockholm.seAnnica Walther, Vision
annica.walther@stockholm.seFöretagStockholms stad, Ekonomiavdelningen
AdressStockholms stad, Ekonomiavdelningen
Box 49039
10028 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 76 10028 Stockholm
Jobbnummer 3068927
Observera att sista ansökningsdag har passerat.