Vi söker nu drivna säljare inom elhandeln!

Arena Personal Nordic AB / Säljarjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Nordic AB i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-05-08

Om tjänsten
Vi söker nu säljare som ska jobba med elförsäljning. Tjänsten innebär både utesälj och innesälj till privatpersoner i Eskilstuna och Strängnäs. Försäljningen sker dels genom att besöka kunden som en uppföljning och service på olika utskickade kampanjer. Du kontaktar kunder över telefon gällande olika typer av erbjudanden. Du deltar även på olika typer av event som en ytterligare del i försäljningsarbetet.

Som säljare agerar du både självständigt och i team tillsammans med andra säljare. Säljinsatserna sker såväl på eftermiddag/kväll som under helgen.
Tjänsterna avser ca halvtid. Under vardagar måndag-torsdag 16-20 och eventuellt dagtid på helgen vid behov.

Innan du kommer i kontakt med kunderna genomgår du en erforderlig utbildning/introduktion så att du kan vara trygg i allt från vilket företag du representerar, vad dem står för och vilka produkter/tjänster du som säljare har att erbjuda kunden.

Profil
För att lyckas som säljare i detta uppdrag har du genomförd gymnasieutbildning, gärna inriktning mot försäljning, ekonomi, företagande eller marknadsföring.
Vidare har du sedan tidigare någon form av erfarenhet från försäljningsarbete. Erfarenhet behöver dock nödvändigtvis inte bestå i uppsökande försäljning och inte heller av försäljning med produkter och tjänster från vår bransch. Då säljinsatserna riktar sig mot alla invånare i Eskilstuna och Strängnäs kommun så är språkkunskaper ett viktigt verktyg för dig som säljare. Utöver mycket goda kunskaper i svenska språket är det även bra om du behärskar engelska, samt meriterande om du behärskar något annat språk såsom somaliska och/eller arabiska. Du har även körkort (B).

Som person har du dessa egenskaper:
• Brinner för försäljning
• Väl utvecklad kommunikativ förmåga och klarar av att anpassa kommunikation efter kundens behov
• En positivt lagd person med stor portion av social kompetens
• Har fingertoppskänsla för kunders beteenden och behov
• Lugn och trygg person som inger förtroende
• Förstå kundens affärsidé och deras värderingar (kärnvärden)
• Kan arbeta självständigt och är ansvarstagande
• Driven, målmedveten, resultatinriktad och triggas av utmaningar
• Kunna entusiasmera andra individer

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% Tillfälligt arbete, 11 dagar - 3 månader

Ersättning
Fast lön + provision

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 5146
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tu-Kien Tran

Företag
Arena Personal Nordic AB

Adress
Arena Personal Nordic AB
Rademachergatan 1
63220 Eskilstuna

Kontorsadress
Rademachergatan 1

Jobbnummer
4777023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Nordic AB: