Vi söker nu administratörer till Skärholmens stadsdelsförvaltnin

Stockholms Stad:Stödenheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Stödenheten i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - Stockholm är möjligheternas stad. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här bor cirka 34.000 personer. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi kan vara stolta över. Vi har en fantastisk mångfald - en befolkning som är rik på erfarenheter.

Vi söker nu tre administratörer till vår förskoleverksamhet som sedan januari 2014 har en ny organisation inom Skärholmens stadsdelsförvaltning. Vi består numera av fem förskoleenheter och en stödenhet där bland annat samordnare av barn i behov av särskilt stöd, talpedagog och förskolepsykolog ingår. Vi söker nu en administratör till förskoleenheten Vårberg, en till förskoleenheten Bredäng samt en till vår stödenhet. Som administratör hos oss blir du en mycket viktig person i att driva utvecklingen framåt på det administrativa området. Som administratör på våra förskoleenheter kommer du att vara placerad ute på en av våra förskolor där du kommer att vara spindeln i nätet och samordna den administrativa verksamheten för ca fyra förskolor i enheten i samarbete med förskolechefen. Som administratör på stödenheten sitter du på vår förvaltning i Skärholmens centrum och jobbar med liknande arbetsuppgifter inom stödenhetens verksamheter.

I Skärholmens stadsdelsförvaltning kan vi erbjuda dig:
• Intressanta arbetsuppgifter i en livfull miljö
• En arbetsplats med fokus på utveckling och kvalitet
• Ett bra arbetsklimat och god arbetsmiljö
• Subventionerad friskvård
• Flextid

3 plats(er).Som administratör har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en dynamisk miljö där du har daglig kontakt med chefen, medarbetare, föräldrar och barn. Du kommer att arbeta med schemaläggning och vikarietillsättning, administration kring anställningsärenden samt annan personaladministration. Vidare jobbar du med administration av barnintag, lokal- och IT-frågor. I arbetet ingår även ekonomiadministration bl.a. arbete med inköp och avtal och fakturahantering i Agresso. I rollen som administratör sammanställer du rapporter och statistik, skriver kallelser och protokoll och andra administrativa uppgifter som planering inför konferenser och liknande. Du kommer att ingå i ett nätverk tillsammans med övriga förskoleadministratörer där ni får möjlighet att lära av varandra genom erfarenhetsutbyten och gemensamma projekt.

Vi söker dig som har en högskoleutbildning, en KY/YH-utbildning med inriktning mot ekonomi/administration/inköp eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare har du mycket goda kunskaper i Officepaketet och god vana av att arbete i olika IT-system. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift

För att fungera och trivas bra i rollen behöver du vara utåtriktad, ha ett positivt sätt och en god förmåga att arbetar bra tillsammans med andra människor. Du behöver ha förmåga att hantera flera parallella processer samtidigt som du kan bibehålla ett lugn, vara uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Ett krav är att du självständigt kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och hålla tidsramar.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

Vi har tagit ställning till val av rekryteringskanaler och använder oss endast av upphandlade leverantörer. All kontakt från annons- och rekryteringssäljare undanbedes.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Annica Hinders,08-50824116

Camilla Westergren, HR-konsult, 08-50811721, camilla.westergren@stockholm.se
Marie Nilsson , Vision, 08-50824353 (facklig)

Publiceringsdatum
2015-01-12

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-01
Ansökan skickas till:
Stödenheten
Ange följande referens när du ansöker: A30297
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annica Hinders

Företag
Stockholms Stad:Stödenheten

Adress
Stockholms Stad:Stödenheten
Box 503
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2123171

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Stödenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Stödenheten: