Vi söker nu administratör till global kund i Linköping!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Är du en erfaren administratör med energi, driv och nyfikenhet? Söker du en tjänst som innebär en dynamisk vardag med mycket variation? Vill du arbeta med ett av världens främsta märken inom IT och Teknik? Då kan vi erbjuda dig en av vinterns kanske mest spännande möjligheter!

Publiceringsdatum
2022-12-09

Om tjänsten
Som administrativ assistent kommer dina arbetsuppgifter bestå av att bistå chefer, ledningsgrupp och medarbetare med administrativ support och service. Du kommer ha ett nära samarbete med en global ledningsgrupp och stötta dem med administrativa uppgifter såsom konsult- och resurshantering. Arbetsuppgifter som är vanligt förekommande är hantering av inköpsordrar, uppföljning av tidrapporter och fakturor samt hantera on-boarding och off-boarding processen av personal. Du kommer även arbeta med uppdatering av kommunikationsplattformar b.la. sharepoint och confluence.

I din roll som administrativ assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära
• Förbereda presentationsmaterial inför möten
• Möteskallelser
• Hantering av inköpsordrar och Fakturahantering
• Godsmottagning (ex. telefoner och datortillbehör)
• Personaladministration
• Arbeta med kommunikation och nyhetsbrev

Om Företaget
Verksamheten är ett svenskt multinationellt nätverks och telekommunikationsföretag med huvudkontor i Stockholm. Företaget säljer infrastruktur, mjukvara och tjänster inom informations och kommunikationsteknik för telekommunikationstjänsteleverantörer och företag, inklusive bland annat 3G-, 4G- och 5G-utrustning samt Internet Protocol (IP) och optiska transportsystem. Företaget har cirka 100 000 anställda och är verksamt i mer än 180 länder.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta administrativt i en assistentroll och har förståelse för vikten av struktur och service i din yrkesroll. Som person ska du vara ansvarsfull, prestigelös och tycka om att ta egna initiativ. Då du kommer att fungera som ett stöd för linjechefer ser vi att du är serviceinriktad och kommunikativ med ett stort intresse för människor. Du bör vara flexibel och ha förmåga att prioritera då dina arbetsuppgifter kan komma att variera från dag till dag. Vi tror att du trivs med att ha kontakt med både interna och externa parter, samtidigt som du är trygg med att arbeta självständigt. Har du därtill lätt för att lära dig nya administrativa system och ett intresse för att förbättra processer kan du vara den vi söker. Det är även av vikt att du tycker om att arbeta i ett högt tempo och trivs med att arbeta strukturerat.

Kvalifikationer
• goda kunskaper i engelska, både tal och skrift
• god vana vid administrativa system
• goda kunskaper av MS Office samt erfarenhet av affärssystem

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Tjänsten som administrativ assistent är ett konsultuppdrag med start omgående och är tänkt att pågå löpande med förnyelse var sjätte månad. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, visstid (6 månader)
Ort: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse
Urval: Sker löpande

Att arbeta som konsult på Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Marcus Björk, marcus.bjork@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-40041".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Marcus Björk
marcus.bjork@adecco.se
0736-84 70 36

Jobbnummer
7245398

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: