Vi söker lönehandläggare till Stockholm
Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Vi söker lönehandläggare till Stockholm
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 270 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster.
Inom lönerelaterade tjänster erbjuds administrativt arbete kring lön, resor- och utlägg och beslutsskrivning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Arbetet som lönehandläggare består av löneadministration, besvarande av ärenden från arbetstagare/chefer via ärendehanteringssystem i frågor rörande lönerelaterade lagar, avtal och författningar.
I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra statliga
myndigheter.
Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.
Publiceringsdatum2015-02-18KvalifikationerVi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning med inriktning lön eller motsvarande kvalifikationer som bedöms som likvärdiga.
Erfarenhet av att arbeta i team
Erfarenhet av arbete med hela löneprocessen
Erfarenhet av att tolka lönerelaterad lagar och avtal
Arbetat med effektivisering/förändringsarbete och dokumentation
Dessutom är det meriterande om du har:
Arbetat med löneadministration inom statlig förvaltning
Erfarenhet av lönesystemet Palasso eller Primula och ett bemanningssystem.
Arbetat med schemalagd personal (skift eller oregelbundna scheman)
Har ett intresse av systemfunktionalitet i det dagliga arbetet
Erfarenhet av att arbeta med eget arbete med uppsatta mål
Vidare ska du ha förmåga:
Att vara positiv och nyfiken
Att vara strukturerad och resultatinriktad
Ha god kommunikativ förmåga och vara serviceinriktad
Har intresse av löneberäkningar och kontroller
Övrig informationAnställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta, Carina Rystedt, enhetschef, tel. 010-456 03 86 eller Elisabeth Hanna, lönehandläggare, tel. 010-456 00 83
Fackliga kontakter Annika Andersson OFR/S tel. 010-456 00 57, Anéa Elfving SEKO tel. 08-791 42 59, Martina Sterner Saco-S, tel. 010-456 00 86.86.
Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 6 mars till
registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med ansökan och anställningens namn samt Dnr 10069-2015/2511.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-06
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@statessc.seKontaktCarina Rystedt, Enhetschef 010-456 03 86
carina.rystedt@statenssc.seFöretagSTATENS SERVICECENTER
AdressSTATENS SERVICECENTER
DROTTNINGGATAN 29
11151 STOCKHOLM
KontorsadressDROTTNINGGATAN 29
STOCKHOLM
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-456000
Jobbnummer 2172261
Observera att sista ansökningsdag har passerat.