Vi söker lönehandläggare till Gävle

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Gävle
2014-09-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker lönehandläggare till Gävle" (publicerad 2015-03-04) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 260 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 25 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2015. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster i Gävle.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

Arbetet som lönehandläggare består av löneadministration, besvarande av ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar.
Statens servicecenter använder lönesystemet Palasso och Primula.
I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga myndigheter.
Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

Publiceringsdatum
2014-09-24

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Gymnasiekompetens
Arbetat med löneadministration i offentlig förvaltning

Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet av avtalstolkning
Erfarenhet av att arbeta teambaserat
Erfarenhet av arbete med hela lönehanteringsprocessen

Vidare ska du ha förmåga:
God kommunikativ förmåga och vara serviceinriktad
God samarbetsförmåga, vara strukturerad och resultatinriktad
Arbeta självständigt

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Gävle.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta, Gunilla Helling, enhetschef, tel 010-4560031.
Fackliga kontakter Annika Andersson OFR/S tel 010-4560057, Anéa Elfving SEKO tel 08-791 42 59, Martina Sterner Saco-S, tel 010-456 00 86.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 14 oktober till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt "Ansökan anställningens namn" Dnr 10552-2014/2511.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-14
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Gunilla Helling, Enhetschef 010-4560031

Företag
STATENS SERVICECENTER

Adress
STATENS SERVICECENTER
FE 15
80171 GÄVLE

Kontorsadress
RUDDAMMSGATAN 30
GÄVLE

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2007716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: