Vi Söker Lagerchef Till Svedbergs!

Aktiebolaget Söder & Co Consulting / Lagerjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Gnosjö, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aktiebolaget Söder & Co Consulting i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Ulricehamn, Borås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-08-30

Om företaget
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Om företaget
Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland. Svedbergs har 180 anställda och flertalet jobbar i Dalstorp där huvudkontoret ligger och där produktionen sker.

Läs mer på www.svedbergs.se

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en erfaren Lagerchef till Svedbergs i Dalstorp!

Tjänsten innebär övergripande:
Att leda den dagliga verksamheten på in- och utlastningen som bl.a. innefattar godsmottagning, lagerläggning, kvalitetskontroll, plock och utleverans av order samt underhåll av lagerplatser.
Du kommer även ha ansvar över att driva projekt enskilt (utveckling/förbättringar/besparingar/och annat relevant för positionen), men även tillsammans med andra i organisationen.

Övriga arbetsuppgifter:
• Ansvara för att avdelningens nyckeltal mäts, dokumenteras, analyseras och åtgärdas.
• Arbeta med rutiner - metodutveckling av gods/mottagning- hantering och utlastning.
• Upprätthålla rutiner på avdelningen.
• Inköp av material till avdelningarna.
• Arbeta med optimering av lagervärden, inkurans mm.
• Utveckla strategier tillsammans med överordnad för hur lager skall styras, hanteras och effektiviseras.
• Ansvarar för att avdelningens mål uppnås.
• Projektdeltagare - delta i projektgrupper.
• Ansvara och arbeta med ständiga förbättringar och effektiviseringar så det blir en naturlig del i den dagliga verksamheten på avdelningen.
• Delaktig i arbetet med fraktare; dialog, uppföljning, avvikelser samt upphandlingar.
• Motivera, coacha och engagera medarbetare genom ditt ledarskap.
• Genomförande av medarbetarsamtal med underställd personal.
• Genomföra lönesättning och lönesamtal med underställd personal.
• Ansvara för rehabutredningar (tillsammans med personalavdelningen).
• Attestering av tidkort.
• Arbeta med och upprätthålla kompetens i de administrativa system som används i arbetet.

Du rapporterar till vår Inköps & Logistikchef.

Profil
Vi söker dig som har dokumenterad utbildning inom logistik och produktion eller motsvarande. Du har minst ett par års erfarenhet av att leda och driva liknande verksamhet.
En förutsättning för att lyckas som lagerchef är att du besitter en mycket god initiativ- och samarbetsförmåga, är analytisk samt har erfarenhet av förändringsarbete.
Du är rak och tydlig i din ledarstil - detta för att kunna utveckla, kommunicera och motivera din personal på allra bästa sätt som resulterar i en genuin teamkänsla.

Kunskap eller erfarenheter av områden som artikelstruktur, fraktavtal, arbete med fraktare, god kännedom av affärssystem (vi jobbar i Movex) ser vi som en fördel.
För tjänsten krävs att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, samt bra kunskaper i Officepaketet.

Vi erbjuder en stimulerande tjänst på ett innovativt och marknadsledande företag i Norden på badrumsmöbler.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se .
Sista dag att ansöka är 2016-09-18, urval sker löpande.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Jessica Jönsson på tel. 0707-27 90 99.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-18
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1804
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Jönsson jessica.jonsson@soderco.se

Företag
Aktiebolaget Söder & Co Consulting

Adress
Aktiebolaget Söder & Co Consulting
Druveforsvägen 29
50433 Borås

Kontorsadress
Druveforsvägen 29, Borås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3020298

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aktiebolaget Söder & Co Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aktiebolaget Söder & Co Consulting: