Vi söker kompetent stödpedagog

Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen / Barnskötarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla barnskötarjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård.

Drottninghögsvägens- och Gårdavägens gruppbostäder riktar sig till personer med flerfunktionsnedsättningar. Bostäderna är väletablerade och här bor fyra respektive fem personer i egna lägenheter som gränsar till bostädernas gemensamhetsutrymme.

De boende lever aktiva liv med hobbys, träning och daglig sysselsättning allt efter sina individuella förutsättningar. Bostäderna ligger i Lindome, tio minuters promenadväg från varandra med närhet till kollektivtrafik och pendeln till city. Du kommer att ingå i arbetslag om totalt 18 medarbetare. Arbetslagen har god sammanhållning och lång erfarenhet.

Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega och medarbetare, kom och jobba hos oss



Publiceringsdatum
2019-02-20

Arbetsuppgifter
Som stödpedagog på gruppbostäderna har du ett meningsfullt arbete med stort ansvar i form av att skapa hållbara relationer till de boende samt hjälpa arbetsgrupperna att stärka kontaktmanaskapet i alla de kontakter vi hanterar och samverkar med så som anhöriga, gode män och övrigt professionellt nätverk. Därutöver arbetar du med metodutveckling i direktarbete och genom teammöten.

Du är en kunskapsresurs och en förebild när det gäller pedagogiskt arbete, bemötande, de boendes omvårdnad samt skapar möjlighet till inflytande och delaktighet för den enskilde. Du arbetar på uppdrag från enhetschef för att säkerställa enhetens kvalitetsarbete genom att ta fram och implementera arbetssätt, metoder och rutiner. I ditt uppdrag vägleder du stödassistenter så att stödet till de boende ges på ett fullgott sätt i enlighet med uppställda mål, metoder, kvalitetskrav och andra riktlinjer. Som dokumentationsansvarig handleder och stärker du arbetet kring dokumentation i Treserva och IBIC i genomförandeplaner.

De boende ger du stöd genom sociala och praktiska insatser i och utanför bostaden. Du ger ett professionellt stöd genom att motivera och stärka de boende i sin vardag och skapar förutsättningar till utveckling och ett självständigt liv. Allt arbete har sin utgångspunkt från den boendes individuellt upprättade genomförandeplan.

I arbetet ingår alla förekommande sysslor i ett hem t.ex. personlig hygien, klädvård, tvätt, städning, kosthållning, matlagning, inköp, ekonomi, medicin, social träning, kultur och fritid. Utöver detta ingår andra administrativa uppgifter såsom utökat ansvar för schemaläggning, tillsätta personal vid behov, fakturahantering samt nätverka och planering.

Din arbetstid är förlagd måndag till fredag på båda gruppbostäderna, där du genom flexibilitet förlägger din tid där det behövs som mest.



Kvalifikationer
Du har adekvat utbildning, såsom stödpedagog eller aktiveringspedagog vid yrkeshögskola om minst 200 yh-poäng, 80 veckor vid folkhögskola alternativt utbildning om minst 60 högskolepoäng. Det är viktigt att du har erfarenhet av motsvarande arbete sedan tidigare.

Erfarenhet av social dokumentation och att arbete med upprättande av genomförandeplaner samt IBIC är meriterande. Goda kunskaper i schemaverktyget Timecare är även meriterande. Du har goda datakunskaper och har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Du känner ett engagemang för målgruppen, är ansvarsfull, trygg och har en professionell och ödmjuk inställning. Vi söker dig som har ett pedagogiskt förhållningssätt och lätt för att skapa hållbara relationer. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra för att sätta och nå överenskomna mål.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.

Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-05-13 Tjänsten är ett föräldrarvikariat. Tillträde 190513 eller enligt överenskommelse. Urval sker löpande. , upphör: 2020-08-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-06
Ange följande referens när du ansöker: A852923
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Granhage 031-3152814

Företag
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal

Jobbnummer
4625099

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen: