Vi söker Kommunikatör med inriktning på digitaliseringsfrågor
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Kommunikatör med inriktning på digitaliseringsfrågor
Kommunikationsavdelningen ansvarar för att driva och utveckla Försäkringskassans kommunikationsarbete, såväl internt som externt. Det övergripande målet är att Försäkringskassan verksamhet ska vara rättssäker, effektiv och präglas av en god service och därigenom ska förtroendet för myndigheten öka. Vi arbetar strategiskt med kommunikation för att stödja Försäkringskassans övergripande mål och uppdrag, vi utför och förvaltar för att stödja övrig verksamhet i kommunikationsfrågor. Avdelningen är indelad i fyra verksamhetsområden: Samhällskommunikation, Internkommunikation, Press och redaktion och Verksamhetsnära kommunikation.
Arbetsuppgifter och ansvar
Myndigheten har stort fokus på digitalisering och det finns många pågående projekt och uppdrag inom området.
Vi söker en kommunikatör som ska arbeta med kommunikationsinsatser/-uppdrag inom digitalisering och verksamhetsutveckling. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt med att stötta chefer, verksamhet och projektledare i kommunikationsfrågor. I arbetet ingår att analysera, planera och genomföra kommunikationsuppdrag som stödjer Försäkringskassans mål inom området.
Du behärskar kommunikatörens alla verktyg, förstår betydelsen av integrerad kommunikation och har stor förståelse för målgrupper och kanaler i en komplex organisation.
Arbetar du prestigelöst och vill bidra till teamets gemensamma resultat för att utveckla vår kommunikation då är du rätt person för oss.
Publiceringsdatum2017-05-09KvalifikationerVi söker dig som
• har högskoleexamen, lämpligen inom kommunikation, journalistik eller erfarenhet/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har minst tre års yrkeserfarenhet av kommunikationsarbete
• har erfarenhet av internkommunikation i en stor organisation
• har vana av att samordna och genomföra kommunikationsinsatser riktade till olika målgrupper
• kan arbeta självständigt och i grupp
• är drivande och engagerad som person
• är bra på att kommunicera både muntligt och skriftligt
• är bra på att samarbeta och att skapa kontakter
• har förmåga att se helheter och analysera sammanhang
• har ett kundfokuserat förhållningssätt
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kommunikation i digitaliseringsfrågor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningen är ett vikariat med tillträde den 14 augusti 2017 eller enligt överenskommelse till den 31 oktober 2018, heltid. Placeringsort: Stockholm.
Om du har frågor, kontakta:
Rekryterande chef Camilla Lindgren, 010-118 69 60. För frågor om rekryteringsprocessen HR-specialist Stig Lindblom, 010-116 90 63. Fackförbundet ST Charlotta Lamin, 010-116 47 45, Saco-S Gunnel Andersson, 010-114 54 39 och Seko Irre del Barba 010-115 30 87.
Vi avstår från erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 22 maj 2017 märkt med diarienummer 033968-2017. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
%MCEPASTEBIN%
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3486589
Observera att sista ansökningsdag har passerat.