Vi söker jurist eller statsvetare till arbete som nämndsekretera

Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
2016-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker jurist eller statsvetare till arbete som nämndsekretera" (publicerad 2017-04-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.




Publiceringsdatum
2016-11-15

Beskrivning


Administrativa avdelningens uppdrag är att stötta nämnd, ledning och enhetschefer.

Avdelningen är organiserad i fyra team: controllerteamet, HR-teamet, nämnd- och kansliteamet och lokal- och IT-teamet.

Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att bereda ärenden till stadsdelsnämnd samt nämndens sociala delegation och råd. Detta innefattar även att planera, administrera och protokollföra sammanträden. Du har ett samordnande ansvar för dokumenthanteringen i samband med nämnd, social delegation och råd. Du ska också fungera som rådgivare i frågor om offentlighet- och sekretess och andra förvaltnings- och kommunaljuridiska frågeställningar som kan uppstå i förvaltningen. I arbetet ingår också att skriva vissa beslutsunderlag till nämnden i mån av tid.

Vi erbjuder en möjlighet att utveckla dina kunskaper i praktiken. Du kommer att samarbeta med många olika yrkesroller och få en god insikt i samarbetet mellan tjänstemän och politiker.

Kvalifikationer


• Relevant högskoleutbildning

• Kännedom om relevant lagstiftning (kommunallagen, förvaltningslagen, lagen om offentlighet- och sekretess mm)

• Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift

• Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet

• Som person behöver du vara strukturerad, noggrann och serviceinriktad

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Förmåner


Som anställd har du flextid, friskvårdstimme och tillgång till motionslokaler. Du kan även köpa förmånligt träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
39,50/39,50. Tillträde: 2017-01-01 Visstidsanställning till 2017-06-30

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-28
Ange följande referens när du ansöker: 2016/1904
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Mathiasson Laxvik 08-508 15 014

Företag
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen
Björkhagsplan 6
12117 Johanneshov

Kontorsadress
Björkhagsplan 6

Jobbnummer
3160479

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen: