Vi söker IT-supportmedarbetare First line
Sigma IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2020-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker IT-supportmedarbetare First line" (publicerad 2020-09-22) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma IT AB i Stockholm,
Järfälla,
Södertälje,
Uppsala,
Örebro eller i
hela Sverige Sigma IT Tech storsatsar på kompetens inom IT-support, infrastruktur och drift och vi söker därmed fler konsulter inom aktuellt område som nyligen tagit examen, har tidigare arbetslivserfarenhet eller ett intresse för att utvecklas inom området hos oss på Sigma!
Vi erbjuder dig
• En chans att utvecklas inom IT
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Sigma-kollegor
• Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner
Publiceringsdatum2020-07-03Om tjänstenSom konsult inom IT-support arbetar du brett inom IT och användarstöd, och mer specifikt mot ramverk och verktyg så som Active Directory, Windows 10, Office 365, grundläggande nätverksteknologier och ärendehanteringssystem. De flesta uppdragen innebär att du hjälper någon av våra kunder med IT-support på klientsidan och supporterar internt anställda genom telefon, mail, chatt och ärendehanteringssystem. I vissa uppdrag kan även onsite-support förekomma.
Vi söker dig som
• Har ett genuint IT-intresse (kanske byggde du din första PC innan du lärde dig gå?)
• Har tidigare erfarenhet av arbete i servicedesk/first line support eller en IT-relaterad utbildning
• Motiveras av att lösa problem och lämna användaren med ett leende på läpparna
• Trivs i att bemöta människor och ge stöttning på ett pedagogiskt sätt
• Har obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift
Vi ser gärna att du är bekant med följande tekniker: Active Directory, Windows 7 & 10, Office 365/Azure, Sharepoint, Windows Remote Desktop, SCCM, arbete i ärendehanteringssystem samt grundläggande kunskap om nätverksfelsökning.
Dina personliga egenskaper väger tungt och en "IT Techare" kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du tar snabbt till dig ny information och är inte rädd för att ta egna initiativ när du ser att det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna.
Om Sigma IT Tech
Sigma IT Tech startade sin verksamhet 2018 och finns i Stockholm och Göteborg. Vi är specialister på en sak - talanger inom drift, support och infrastruktur. Bland våra kunder finns allt från kommuner till välkända företag och mindre, snabbt växande bolag.
Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 5000 medarbetare. Inom Sigma har vi visionen "Expect a better tomorrow" vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra konsulter, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.
http://www.sigmaitc.se/om-oss/csrVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSigma IT AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sigma IT AB (org.nr 556451-9345),
https://www.sigmait.se/sv/ Arbetsplats Sigma IT
Jobbnummer 5285856
Observera att sista ansökningsdag har passerat.