Vi söker IT Helpdesk tekniker med fokus på Linux

Axis Communications AB / Supportteknikerjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Axis Communications AB i Lund, Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Linköping eller i hela Sverige

Har du en passion för Linux och gillar att hjälpa användare med olika problem? Gillar du att ta egna initiativ och influera andra så hoppas vi på att du är vår framtida kollega! Kom och häng med oss på Axis IT Helpdesk!

Ditt Framtida team
Trivs du med en snabb föränderlig vardag där du brinner för problemlösning och har en nyfikenhet på utveckling och förbättring inom ditt område så tror vi du kommer att älska att arbeta med oss! Du kommer att ingå i ett team av 25 smarta och supertrevliga IT Helpdesk tekniker som jobbar inom olika delar av vårt supportutbud där Linux teamet idag består av 4 tekniker.

Vi erbjuder en internationell miljö, en arbetsplats med kompetenta och dedikerade kollegor där våra slutanvändare hela tiden skapar nya utmaningar och ger oss nya kunskaper. Vi vill lova att det är intressant här, vi tycker att våra slutanvändare är världens mest spännande och vi möter alla på bästa sätt. Vi är ett team, men ibland är självständighet och beslutsamhet ledord.

Vad kommer du att arbeta med?
Det är ett väldigt spännande och varierande uppdrag, som kommer att ge dig en bred utveckling och en rad olika utmaningar!

Du kommer att fokusera på att lösa Linux klientproblem, påverka hur vi arbetar inom hela IT Helpdesk men även inom ditt område där du ser förbättringsmöjligheter och hjälpa dina kollegor i de andra teamen om tid finnes.

Vi arbetar både via ticket system, har personliga besök där vi hjälper användaren direkt om det går och hjälper till via telefon. Du stöttar dina kollegor i deras frågor och de stöttar dig.
Vi hanterar problem i alla olika former, från det enklaste problemet till de mer svåra och komplexa där du måste hitta rot-orsaker och se om det går att förhindra att det händer igen.

Vem letar vi efter?
I rollen som IT Helpdesk medarbetare behöver du se problem som något som ska lösas då vi hjälper våra kollegor både i Sverige och ibland även på en global nivå. Du måste kunna se hur problemen påverkar våra användare och därifrån lösa dem på bästa sätt.

Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet samt en utbildningsbakgrund inom Linux eller motsvarande arbetserfarenhet.
Vi vill att du ska veta vad bra support är och att du i vårt gäng, också är en glad, social, positiv själ som såklart är bra på att planera, samarbeta och prioritera. Du inspireras av att använda teknik för att lösa problem. Du är en person som tycker om att utmana dig själv och prova nya saker. Du har en positiv attityd, vill gärna hjälpa dina kollegor precis som du själv kan be om hjälp när det behövs. Du har lätt för att på ett pedagogiskt vis hjälpa till, både via tal och skrift.

Vi tror att du har:

* Avancerad kunskap inom Linux OS, främst Debian & Ubuntu
* Kunskap kring CFEngine
* Erfarenhet från ärendehanteringssystem
* Kunskap och förståelse för TCP/IP
* Erfarenhet från att arbeta i Active Directory
* Grundläggande Mac och Windows kunskap
* Strukturerad och organiserad

Vi ser det som meriterande om du har:

* Erfarenhet av arbete i en supportorganisation är meriterande.
* För rollen krävs god svenska och engelska i tal och skrift.

Hur är det att arbeta på Axis?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av vår kärna. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur - där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är viktiga delar.

Vi vill att du ska trivas med att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, bonusprogram, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel, för att nämna några.

Ansök Nu!
Axis inser vikten av en blandad personalstyrka. Vi vet att olikheter i våra grupper och i vår organisation skapar en bättre arbetsmiljö och lägger grunden för den kreativitet som är en förutsättning för vår framgång. Vill du växa med oss?

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Katarina Persson på 046 272 1328 alternativt

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2021-02-12

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Axis Communications AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R-116613".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Axis Communications AB (org.nr 556253-6143)

Jobbnummer
5574367

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Axis Communications AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Axis Communications AB: