Vi söker huvudregistrator till Mölndals stad

Mölndals kommun / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Om du är den vi söker kommer du vara placerad på stadsledningsförvaltningens avdelning för juridik och myndighetsstyrning som i sin tur består av fem enheter: juridik, stadskansli, säkerhet och beredskap, inköp och upphandling samt överförmyndare i samverkan. Stadsledningsförvaltningen erbjuder stöd och service till övriga förvaltningar i Mölndals stad samt styr och driver utveckling inom bland annat kanslifrågor, ekonomi, juridik, upphandling, IT och HR. Förvaltningen har omkring 180 medarbetare.

Som huvudregistrator kommer du att tillhöra enheten stadskansli. Stadskansliet ansvarar för den politiska ärendeprocessen, informationshantering, diarieföring och arkiv. Stadskansliet inrymmer även stadsarkivet samt stadens valkansli som ansvarar för genomförande av allmänna val. Stadskansliet består idag av åtta medarbetare.

Publiceringsdatum
2024-03-08

Arbetsuppgifter
Stadskansli jobbar med bland annat administrativt stöd till kommunstyrelse och kommunfullmäktige, stadsarkiv och ansvar för centrala IT-system kopplade till den politiska ärendeprocessen. Vi har idag en helt digital registratur som också är kopplad till stadens e-arkiv.

Vi söker nu en huvudregistrator som ska arbeta i rollen som registrator för kommunstyrelsen och dess utskott. Du ska arbeta med att förvalta och fortsätta utveckla stadens registratur och ärendeprocess och även bidra i arbetet med utveckling av IT-stöd kring dessa delar. Tillsammans med stadskansliets systemansvarige driver ni utvecklingen av ärendehanteringssystemet Ciceron som ni båda är systemansvariga för.

I tjänsten ingår även att jobba som arkivhandläggare med utlämning och vård av handlingar i stadsarkivet samt att fungera som arkivredogörare för kommunstyrelsen. Du kommer att ha en rådgivande och utbildande roll gentemot stadens förvaltningar och bolag. Du ska förvalta och fortsätta utveckla nätverket för registratorer för stadens förvaltningar. I samband med val och folkomröstningar ingår du i stadens valkansli. Det kommer finnas utrymme att påverka tjänstens utformning och utveckling.

Kvalifikationer
Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom administration/arkiv/offentlig förvaltning eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Det är ett krav att du har erfarenhet av att ha arbetat som registrator. Du förväntas ha mycket goda kunskaper om registratur och diarieföring inom kommunal förvaltning samt kunskaper i förvaltnings-, offentlighet- och sekretesslagstiftning. Vidare behöver du ha goda IT-kunskaper. Du har erfarenhet av att jobba självständigt inom ditt arbetsområde.

Som person är du flexibel, strukturerad, noggrann, serviceinriktad och tycker om att driva utveckling inom ditt ansvarsområde. Du kan prioritera bland dina arbetsuppgifter och är införstådd med att ditt dagliga arbete påverkas av inkommande förfrågningar och förvaltningens behov av diarieföring.

Du trivs med att ha en central roll och arbetar i nära samarbete med andra inom och utom förvaltningen, vilket kräver att du har en mycket god samarbetsförmåga och är lyhörd för andras behov. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C181997".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mölndals kommun (org.nr 212000-1363)

Arbetsplats
Mölndals stad, Juridik och myndighetsstyrning

Kontakt
Kanslichef
Anna Jakobsson
anna.jakobsson01@molndal.se
031-315 13 54

Jobbnummer
8527199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals kommun: