Vi söker HR-specialist inriktning lön och förmåner (vikariat)
Landshypotek Bank, HR / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landshypotek Bank, HR i Stockholm Landshypotek Bank är en annorlunda bank med en stor uppgift där medarbetarna är avgörande för vår framgång.
Landshypotek Bank utgörs av cirka 190 engagerade medarbetare på 19 kontor som tillsammans bidrar till ett rikare liv i hela landet. Sedan 1836 har vi finansierat satsningar inom jord- och skogsbruk och för företagande på landsbygden. Idag erbjuder vi också bolån till husägare utanför storstäderna samt sparande för alla vars hjärtan klappar för en levande landsbygd. Skillnaden mellan vår bank och andra är att hos oss kommer du märka och se effekterna av hur du bidrar till att vi når våra mål. Genom vår storlek har vi möjlighet att vara snabbfotade och ligga i framkant på marknaden vad gäller digitala lösningar och system.
Publiceringsdatum2019-05-16BeskrivningVår HR funktion behöver förstärkas då en av våra kollegor går på föräldraledighet. Som HR-specialist med inriktning på lön och förmåner har du en central roll i vårt HR- team. Vi söker dig som vill bidra med engagemang och stöd i olika HR- processer. I rollen ges du möjlighet att arbeta brett då vi tillsammans hjälps åt med att stödja chefer och medarbetare med allt inom HR. Lönehanteringen hos oss är outsourcad och ditt uppdrag inom lön handlar om att vara länken mellan oss och vår samarbetspartner/leverantör. Du säkerställer att leverantören får rätt och tillräcklig information samt ansvarar för att masterdata är korrekt då du är superuser i systemet. Du säkerställer även att ekonomiavdelningen får rätt information för att kunna bokföra personalkostnader.
Vidare kommer du att ha ett tätt samarbete med övriga HR-teamet och vara delaktig och drivande i många av de projekt och processer som pågår som exempelvis rekrytering och driva det från ax till limpa. Du kommer även arbeta med arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, och utbildning.
Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvarig för löneprocessen samt kontaktperson gentemot vår externa löneleverantör.
- Ge stöd till chefer och medarbetare vad gäller tolkning och tillämpning av avtal, policys och rutiner inom HR-området.
- "Go-to person" gällande frågor kopplat till förmåner och anställningsvillkor för både chefer och medarbetare.
- Leda och driva specifika HR-processer och/eller HR-projekt exempelvis lönerevision och lönekartläggning.
- Generellt HR-arbete och support som exempelvis medarbetarundersökning, arbetsmiljö och kompetensutveckling.
- Rekrytering från ax till limpa
- Utveckla och utvärdera rutiner och processer.
- Ansvara för HR-administration, vilket innefattar registrering av personaluppgifter i HR system, administration kring nyanställningar, anställningsförändringar, avslut, hantering av pension, försäkringar, förmåner och statistik samt upprättande av anställningsavtal och andra personaldokument samt arkivering av dessa
KvalifikationerVi söker dig som "kan lön" och har minst ett par års erfarenhet som HR/lönekoordinator eller -specialist. Du har arbetat med lön kombinerat med brett HR-arbete och har ett intresse för dessa frågor. Det ses som meriterande om du har erfarenhet av HR/ekonomi inom bank samt erfarenhet från arbete med våra kollektivavtal BAO/Finansförbundet och BAO/SACO. Du är bekväm med hela Officepaketet och har erfarenhet av lönesystemet Agda.
För att trivas i rollen som HR- och lönespecialist du är kommunikativ, noggrann och prestigelös. Du trivs med att arbeta självständigt och tar initiativ till att driva ditt arbete framåt. Du är en nyfiken person som är öppen för förändringar och nya sätt att arbeta. Eftersom du kommer arbeta tillsammans med andra är det viktigt att du trivs att arbeta i team.
AnställningsvillkorTjänsten är en heltidsanställning med start i augusti och minst ett år framåt. Vi erbjuder ett utmanande arbete med utvecklande arbetsuppgifter och utrymme för egna initiativ. Vi erbjuder dig även en arbetsplats med många engagerade och kunniga medarbetare runt om i landet.
Du kommer att rapportera till bankens HR-chef med placeringen vid vårt kontor i centrala Stockholm.
För den här tjänsten gör vi löpande urval och rekrytering.
Vi tar kreditupplysning och begär utdrag ur belastningsregistret på alla våra slutkandidater.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Så snart som möjligt, dock senast mitten av augusti tillsvidareanställning
ErsättningMånad
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-09
Ange följande referens när du ansöker: 2019/23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoakim Fyhn 070-294 73 05
Malin Larsson 072-552 04 17
FöretagLandshypotek Bank, HR
AdressLandshypotek Bank, HR
Regeringsgatan 48
10441 Stockholm
KontorsadressRegeringsgatan 48
Jobbnummer 4795755
Observera att sista ansökningsdag har passerat.