Vi söker HR-konsult till HR-avdelningen i region Stockholm

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

HR-avdelningens uppdrag är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens kort- och långsiktiga mål. HR-avdelningens ska skapa förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten. Inom HR-avdelningen arbetar ca 800 medarbetare.

Polisregion Stockholm har cirka 7 000 anställda. Regionen består av fyra polisområdena City, Syd, Nord och Gotland samt regionala enheter och ett regionkansli.

HR Stockholm har totalt 24 medarbetare och den primära uppgiften är att driva HR-avdelningens uppdrag samt stödja Polisregion Stockholms medarbetare i HR-specifika frågor. HR-Stockholm leds av en HR-chef och två gruppchefer. Du arbetar i ett team bestående av ett antal HR-konsulter med specialinriktning mot arbetsmiljö, omställning och chefsbemanning samt HR-administratör.




Publiceringsdatum
2018-03-15

Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta som HR-konsult med inriktning mot arbetsgivarutveckling. Du ger ett professionellt och enhetligt stöd till regionens chefer i frågor som rör lön, avtal, förhandlingar samt arbetsrättsliga frågor. Du är även ett stöd för övriga HR-medarbetare i dessa frågor. Du följer upp och analyserar löneprocesser. I ditt arbete ingår att samarbeta med fackliga organisationer. I ditt uppdrag ingår att utveckla och självständigt driva HR-processer inom ditt verksamhetsområde. Du kommunicerar och samordnar uppdrag inom arbetsgivarutveckling. Du kommer även genomföra utbildningar i din roll.




Kvalifikationer
Vi söker dig som vill arbeta i Sveriges största myndighet och inom ramen för detta bidra till att utveckla hållbara HR-processer med kärnverksamheten i fokus.

Till uppdraget som HR-konsult ska du ha:

• Akademisk utbildning inom HR-området eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifterer, gärna inom den statliga sektorn
• Erfarenhet att ge chefsstöd och arbetat konsultativt
• God erfarenhet av samverkan och förhandling med arbetstagarorganisationer
• Erfarenhet av att ha arbetat i en konsultativ roll
• Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
• God kunskap i Office-paketet

MERITERANDE

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av arbete inom polismyndigheten
• Erfarenhet av att utbilda och/eller föreläsa

PERSONLIGA EGENSKAPER

För att lyckas i rollen är du trygg och väl förankrad i din HR-roll. Du har mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer, har ett reflekterande förhållningssätt med god förmåga att lyssna, föra konstruktiv dialog och samverka. Du har en stark intrigitet och är strukturerad. Du har en förmåga att prioritera när så behövs.

Du har god pedagogisk förmåga och kan stödja chefer i att omsätta den statliga arbetsgivarpolitiken för att uppnå resultat som leder till önskvärda effekter.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Anställningen
Arbetsort: Stockholm
Anställningsform: 1 tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. En säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Emma Färlin, tfn 072-217 02 06.

Mer om polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29 500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-03
Ange följande referens när du ansöker: C18470/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ia Gidèn-Persson 010-563 34 67

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, HR-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4024128

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: