Vi söker handläggare inom socialpsykiatrin/SOL till oss i Båstad

Båstads Kommun, Myndighetsenheten / Administratörsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Myndighetsenheten i Båstad

Professionalism, arbetsglädje och respekt - Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.

Vi söker dig som vill jobba hos oss som handläggare inom socialpsykiatrin/SOL. Det är en spännande och givande tjänst där du får möjlighet att ta ansvar och bidra. Samtidigt får du lära dig mycket och kunna utvecklas tillsammans med oss. Hos oss är det viktigt att vi samarbetar och har en god dialog för att kunna utföra vårt uppdrag på bästa möjliga sätt. Därför kan du räkna med kollegor som stöttar och ställer upp för varandra och finns där när du kommer som ny medarbetare till oss.

Denna tjänst är lokaliserad på Bjäredalen i Förslöv med anslutning till Förslövs station, vilket ger goda pendlingsmöjligheter.


Publiceringsdatum
2021-10-11

Arbetsuppgifter
Som handläggare ansvarar du för myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen vilket innebär att ta emot ansökan, utreda den enskildes behov, bedöma och fatta beslut samt uppföljning av beslut. Du ingår i en grupp av handläggare som ser gott bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet som grundpelare i arbetet.

I din roll är det viktigt att arbeta med en helhetssyn med individen i fokus. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med övriga kollegor och andra professioner. Du samarbetar med andra funktioner inom socialtjänsten samt med myndigheter.

Just nu pågår implementering av ett nytt verksamhetssystem Life Care inom Myndighetsenheten, driftstart beräknas 1/2 - 2022.


Kvalifikationer
Vi vill att du har en utbildning från socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är önskvärt att ha tidigare erfarenhet av myndighetsövning samt goda kunskaper om de lagar som styr verksamheten.

Då arbetet kräver kontakter, både internt och externt, har du god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du tar initiativ och kommunikativ med en positiv inställning. Du behöver ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt i ditt arbete och arbeta med individen i fokus. Arbetet kräver också att du kan sätta gränser på ett smidigt sätt när det är behov av det. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet innebär tjänsteresor och körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Kommunala avtal gäller. Vi inom Myndighetsenheten har flextid.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.

Vi ser fram emot att få veta mer om dig. Välkommen med Din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "48".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Båstads kommun (org.nr 212000-0944)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Jobbnummer
6033591

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Båstads Kommun, Myndighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båstads Kommun, Myndighetsenheten: