Vi söker First line Supporttekniker till statlig Servicedesk

Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2020-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker First line Supporttekniker till statlig Servicedesk" (publicerad 2020-12-15) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi på Experis IT söker just nu dig som vill arbeta med support på en stor statlig myndighet med kontor i centrala Stockholm. Vi söker dig som har ett års erfarenhet från likande tjänst och som har ett brinnande intresse för IT och service. Du kommer få en fast tillsvidareanställning av oss på Experis IT men du kommer vara ute och arbeta hos vår kund som är verksam inom lag och ordning. Skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter i rollen som First line i Helpdesk:

* Ansvara för att ta emot och registrera inkommande ärenden via telefon i myndighetens ärendehanteringssystem ARS (Remedy Action Request System)
* Ansvara för att kategorisera och prioritera ärenden
* Självständigt göra en första felsökning
* Självständigt jobba med workaround tillsammans med användare som ringer in på telefon.
* Ansvara för att, i den mån det är möjligt, lösa ärenden redan vid första kontakten.
* Underhåll och service samt teknisk support av hårdvara och programvara.

Publiceringsdatum
2020-11-30

Bakgrund
* Du har gymnasieutbildning med IT-inriktning, eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.
* Du talar och skriver svenska mycket väl.
* Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom IT-support, helpdesk eller liknande arbete där telefon har varit ditt arbetsredskap.
* Du har arbetat med felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation, MS Outlook, Microsoft Windows Operativsystem, ärendehanteringssystem (AD eller ARS eller liknande).
* Du är ITIL certifierad eller har erfarenhet som kan bedömas som likvärdig.

Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med människor. Du är lösningsorienterad, hjälpsam och tycker om att arbeta i team.


Vad kan vi erbjuda?

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.



Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.com

­­­­­­­­­­­­­­­­SEO: First Line, Helpdesk, Support, ARS, Remedy Action Request System, ITIL

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13d456a9-6cb3-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis IT

Jobbnummer
5467906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: