Vi söker familjebehandlare till familjeenhetens öppenvård i Kuml
Socialförvaltningen, Kumla kommun / Administratörsjobb / Kumla
2015-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker familjebehandlare till familjeenhetens öppenvård i Kuml" (publicerad 2016-09-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialförvaltningen, Kumla kommun i Kumla Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.
Publiceringsdatum2015-12-02ArbetsuppgifterIndivid och familjeomsorgen i Kumla söker en familjebehandlare till familjeenhetens öppenvård. Öppenvården är en del av familjeenheten som består av totalt 30 personer varav ungefär hälften arbetar inom öppenvården och andra hälften som handläggare. Öppenvården arbetar med barn, ungdomar och deras familjer genom familjestödsprogram, råd-och stödsamtal via öppet intag, fältarbete samt utförande av biståndsinsatser. Personalen inom öppenvården har olika inriktningar, de aktuella tjänsterna är främst inriktade på att arbeta med öppenvårdsinsatser i form av familjearbete. Arbetet sker i samarbete med socialsekreterare som följer upp insatsen utifrån genomförandeplan.
Familjeenheten arbetar aktivt med att hela tiden utveckla verksamheten för barn, unga och deras familjer. Vi tror att vi bäst gör detta genom att främja delaktighet och dialog mellan medarbetare och ledning. Vi tror också att vi gör det genom att låta våra medarbetare utvecklas individuellt utifrån kompetens och intresse. Då det finns en stor bredd och variation i arbetsuppgifterna som familjebehandlare finns det goda möjligheter till individuell kompetensutveckling, vår tanke är att man gör ett bättre arbete om man får utveckla sina intresseområden.
KvalifikationerLämplig bakgrund är en akademisk examen som socionom, socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då vi i första hand arbetar med hemmaplanslösningar vilket innebär att arbetsuppgifterna är mycket varierande. Att prioritera att arbeta på hemmaplan innebär många utmaningar där det är viktigt att se möjligheterna och behålla motivationen trots att det kan ta en tid innan vi ser effekterna av vårt arbete. Därför söker vi dig som är:
Driven= motiverad, jobbfokuserad, aktivt söker utmaningar och utvecklingsmöjligheter
Modig= vågar ta sig an nya arbetsuppgifter och se möjligheterna i nya situationer
Uthållig= behåller motivation och effektivitet i det långa loppet
Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.
Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-16
Ange följande referens när du ansöker: So nr 71/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Pöhner, Enhetschef Familjeenheten 019-58 81 92
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens servicece 019-58 80 00
FöretagSocialförvaltningen, Kumla kommun
AdressSocialförvaltningen, Kumla kommun
Torget 1
69280 Kumla
KontorsadressStadshuset, Torget 69280 Kumla
Jobbnummer 2557302
Observera att sista ansökningsdag har passerat.