Vi söker erfaren familjehemssekreterare till förstärkt familjehe

Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen i Eskilstuna

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat/framstående socialt arbete. Förvaltningen innehåller både myndighetsutövning och behandlande och stödjande insatser för barn och ungdomar och deras familjer samt för vuxna.

I Eskilstuna satsar vi på hemmaplansvården och vården av placerade barn och familjehemsenheten söker nu därför nya engagerade medarbetare som vill vara med i en spännande utvecklingsfas. Enheten kommer att bestå av ca 35 medarbetare med olika uppdrag inom familjehemsvård, kontaktpersonsuppdrag samt HVB placeringar. Ledningsgruppen består av en enhetschef, en biträdande enhetschef samt 3 teamledare. Vi kommer inom en snar framtid att flytta till nya centralt belägna lokaler. På enheten finns familjehemssekreterare som bl a arbetar med rekrytering, utredning, handledning och stöttning av familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Vi har också 2 HVB samordnare som arbetar hos oss.

Vi söker nu två erfarna familjehemssekreterare till förstärkt familjehemsvård!


Publiceringsdatum
2016-11-02

Arbetsuppgifter
Trivs du med att arbeta i en händelserik verksamhet och brinner för familjehemsvård? Då är du välkommen att söka till oss! Hos oss blir du del av ett team av kunniga och engagerade familjehemssekreterare!

Som familjehemssekreterare med inriktning förstärkt familjehemsvård är du en del av kommunens satsning på förstärkt familjehemsvård i kommunal regi. I dessa familjehem placeras barn/ungdomar med omfattande behov vilket ställer höga krav på våra familjehem. Som familjehemssekreterare till förstärkt familjehemsvård är tanken att du arbetar i ett team kring barnet/ungdomen tillsammans med socialsekreterare och familjebehandlare och det sker täta kontakter och handledningstillfällen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett intresse för att skapa bättre förutsättningar för andra människor och dig som vill vara med och utveckla vår familjehemsverksamhet. För rätt person är det här ett otroligt givande och utvecklande arbete med många interna möjligheter.

För att lyckas i rollen tror vi att du är prestigelös och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du är vidare lösningsfokuserad, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du är strukturerad, initiativtagande och självständig i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har en socionomexamen, eller annan examen inom det beteendevetenskapliga området som vi bedömer likvärdig.

För att trivas i rollen har du erfarenhet av socialt arbete och att arbeta professionellt med människor Vi vill gärna att du har erfarenhet av familjehemsvård och/eller myndighetsutövning enligt SOL, LVU/LVM och/eller behandlande insatser i öppenvård eller på HVB. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med psykisk ohälsa, missbruk, barn och ungdomar eller kriminalitet.
Har du utbildning inom Nya Kälvestenmetoden är det meriterande.

Då det ingår dokumentering i dataprogrammet VIVA söker vi dig som har grundläggande IT-kunskaper, samt kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska. I tjänsten ingår det en del bilkörning och du som söker tjänsten har därför körkort.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-16
Ange följande referens när du ansöker: 3263
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Mortimer 016-710 12 37

Företag
Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen
Alva Myrdals gata 3D
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
3130893

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen: