Vi söker engagerade supporttekniker

Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen / Supportteknikerjobb / Gävle
2018-04-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker engagerade supporttekniker" (publicerad 2021-01-26) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6 700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.

Tjänsten är placerad på IT- och utvecklingsavdelningen som är en av Kommunledningskontorets sex avdelningar. Avdelningen har drygt 80 anställda. IT- och utvecklingsavdelningens uppdrag är att tillhandahålla en stabil plattform anpassad till verksamheternas behov och att driva och samordna verksamhetsutveckling med stöd av IT.

IT- och utvecklingsavdelningen är en samarbetspartner till förvaltningar och bolag gällande utveckling samt drift och förvaltning av system och IT-infrastruktur. I uppdraget ligger också strategisk och taktisk planering av utveckling och genomförande av detta tillsammans med verksamheterna och olika leverantörer.




Publiceringsdatum
2018-04-17

Arbetsuppgifter
Är du kunnig inom IT och får energi av att lösa problem?

Trivs du med att vägleda och guida andra, och vill vara med och göra skillnad? Tveka inte att söka tjänsten som supporttekniker hos oss.

Som supporttekniker arbetar du med att se till så att IT tekniken fungerar i vardagen för våra kunder. Du är IT- och utvecklingsavdelningens kontaktyta ut mot alla medarbetare i koncernen och har stort kund- och kvalitetsfokus i ditt arbete.

Du arbetar med första och andra linjens support och hjälper våra kunder via telefon, e-post, fjärrstyrning och support på plats för att snabbt och effektivt lösa tekniska problem. Dina arbetsuppgifter innefattar att prioritera, analysera samt kommunicera lösningar på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Tjänsten som supporttekniker är omväxlande där du hanterar många olika typer av ärenden och löser problem på egen hand eller tillsammans med kollegor beroende på komplexitet och typ av ärende.

Vi går mot en breddning av våra tjänster inom IT-support där, förutom teknisk support, även handhavandestöd i O365 kommer bli en del. Här blir din insats en viktig pusselbit för effektivitet och trygghet i användarnas dagliga arbete.

Den tekniska miljön är huvudsakligen Microsoft-baserad både på klient- och serversidan. En övergång från Windows 7 till Windows 10 som klientplattform pågår.

Som supporttekniker arbetar du självständigt men i nära samarbete med dina kollegor för kontinuerlig kunskapsöverföring och erfarenhetsutbyte. Vi är ett sammansvetsat team och vi kan utlova en stimulerande vardag.




Kvalifikationer
Du har tekniskt intresse i kombination med god förmåga att bemöta användare på ett pedagogiskt och serviceinriktat sätt.
Som person har du lätt för att anpassa dig till nya grupper och trivs med att arbeta i team. Du söker efter återkoppling både från kollegor, och kanske kunder, för att lära mer och delar gärna din kunskap till andra. Du är strukturerad i ditt arbete och har lätt för att ta till dig ny kunskap inom ditt kompetensområde.

Du ska ha:
• Treårig gymnasial utbildning med inriktning mot IT alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Goda kunskaper i Microsoft operativsystem Win7/10 och grundkunskaper i Microsoft server 2012
• Kunskaper i Office2016/O365
• Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• Körkort B

Meriterande är:
• Kunskaper inom nätverk/kommunikation samt olika sorters telefoni (fast, mobil-, IP-telefoni)
• Tidigare erfarenhet av arbete med IT-support via telefon i en större organisation eller liknande serviceyrke


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-29
Ange följande referens när du ansöker: KLK 23/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Engman-Ericsson angneta.engman-ericsson@gavle.se 026-17 95 60

Företag
Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen

Adress
Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen
Gävle kommun
80184 Gävle

Kontorsadress
Förvaltningshuset 80184

Jobbnummer
4088535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen: