Vi söker engagerad och serviceinriktad medarbetare till vår inkö

Stockholms kommun / Kundservicejobb / Stockholm
2020-03-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker engagerad och serviceinriktad medarbetare till vår inkö" (publicerad 2022-04-01) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Vi på inköpssupporten söker nu en medarbetare för en projektanställning fram till och med 31 december 2020 med start omgående.

Det finns goda förutsättningar för tillsvidareanställning därefter. Klicka https://www.youtube.com/watch?v=VGS4Xw3p7M4 för att se en film om vilka vi är och varför just du ska söka.

Vi erbjuder dig
• En modern, trivsam och utvecklande arbetsplats med kompetenta och engagerade kollegor.
• Kontinuerlig och schemalagd kompetensutveckling utifrån dina behov.
• Möjlighet att på sikt hålla i egna workshops och utbildningar.
• Ett generöst friskvårdsbidrag, subventionerad massage och goda möjligheter till träning på närliggande motionsanläggningar.

Arbetsplatsbeskrivning
E-handelsenheten är en del av upphandling och inköp på serviceförvaltningen. Vi arbetar med att stötta och utbilda medarbetare i stadens organisation vid beställning samt att ansluta leverantörer till inköpssystemet. En viktig del i stadens arbete för att ge ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys.

Enheten har i dag 14 medarbetare och du kommer att ingå i ett ambitiöst team där leverans, service och ständig förbättring står i fokus. Att vara drivande, framåt och ta ansvar är en självklarhet och tycker du dessutom att det är viktigt att trivas på jobbet så kan vi erbjuda dig goda möjligheter!

Arbetsbeskrivning
Tillsammans med chef och kollegor på e-handelsenheten ansvarar du för inköpssupporten till stadens medarbetare. Du får en viktig roll i att vägleda stadens medarbetare i frågor kring e-handel, inköp och beställningar.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
• Ge service till stadens medarbetare när det gäller inköpsfrågor.
• Ge vägledning i inköpsprocessen till de medarbetare som använder stadens inköpssystem.
• Ge stöd, råd, tips och kunna förmedla goda exempel .
• Ge praktiskt stöd i användandet av inköpssystemet, bl a via MS Skype för företag ta emot synpunkter från användarna.
• Hålla utbildningar för användare i systemet.
• Återkoppla och ha kontakt med avtalsägare (ansvarig upphandlare) och eventuellt leverantörer.
• I samråd med ansvarig upphandlare ge vägledning vad gäller avtal, regler och policys för inköp.
• Vid behov stödja systemadministratörer och projektledare med administrativa uppgifter.

Erfarenhet och kompetens som vi söker hos dig
För att bli aktuell för den här tjänsten behöver du ha:
• En avklarad gymnasieutbildning med inriktning mot administration, service eller liknande som arbetsgivaren bedömer som relevant.
• Mycket god och aktuell IT-vana (van användare av Office-paketet och digitala verktyg). * God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Aktuell erfarenhet av kundsupport/kundtjänst där du huvudsakligen arbetat med att ge stöttning och vägledning via telefon.

Det är meriterande om du har:
• Arbetat med kundsupport via mejl.
• Erfarenhet av att ha hållit i utbildningar och eller Workshops.
• Erfarenhet av kundsupport via Skype.
• Erfarenhet av att ha arbetat i ett CRM-system.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande förmågor: Arbetet innebär mycket vägledning och stöttning via telefon men även mejl, vilket ställer stora krav på att du är kommunikativ, samarbetsvillig och pedagogisk. Du är lösningsorienterad och har en mycket väl utvecklad servicekänsla. Du har också en god förmåga att anpassa sättet du förmedlar ditt budskap på utifrån vem mottagen är. Vidare tar du stort ansvar för din uppgift, driver dina processer vidare och löser de problem som uppstår på vägen. Du är lugn, trygg och engagerad och trivs i att arbeta i en organisation under utveckling. För att lyckas i den här rollen måste du kunna och vilja vägleda, lära ut och lära nytt.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.

Vill du vara en del av en engagerad och motiverad grupp med ett starkt driv i frågor kring inköp och support? Då är du varmt välkommen in med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2020-03-05

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/866".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, E-Handelsenheten

Jobbnummer
5132882

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: