Vi söker en Workforce Manager

mySafety / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos mySafety i Stockholm, Lidingö, Uppsala, Enköping, Västerås eller i hela Sverige

mySafety - din vardagssäkerhet!
Vår affärsidé är att erbjuda produkter, tjänster och information inom vardagssäkerhet som ökar människors trygghet. Vi finns till för alla människor, på fritiden och på jobbet. Vi hjälper dem att skydda sina hem, sina bilar och personliga ägodelar och ser till att de känner sig trygga när de reser på semester eller bara till affären. Våra produkter och tjänster utgörs bl.a. av vår spärrtjänst där vi spärrar förlorade kort, mobil och ID- handlingar, Nyckelbricka att fästa på nyckelknippan för att öka chanserna att få tillbaka borttappade nycklar samt olika kompletterande försäkringar. mySafety har sedan starten 1999 vuxit till en ledande internationell företagsgrupp inom vardagsrelaterade säkerhetstjänster och har idag över 1 miljon användare.
Till vår kundserviceavdelning på Gärdet i Stockholm söker vi nu en erfaren Workforce manager för att bygga upp en nordisk funktion för prognostisering, bemanning och schemaläggning. I dagsläget har vi kundserviceverksamhet i Stockholm och Warszawa, Polen, som besvarar samtal dygnet runt året runt på svenska, finska och norska. Denna roll är helt ny och ett steg för att nå målet om att bli Sveriges bästa kundservice. Vi är medlemmar i Sveriges Callcenterförening SCCF.
I rollen som Workforce manager kommer du att ansvara för produktionsplaneringen av kundservice samt att tillsammans med Kundservicechef och ansvariga för den dagliga driften se till att de uppsatta målen uppnås.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för att ta fram aktivitetsplaner tillsammans med övriga avdelningar gällande händelser som påverkar ärendevolymer
• Prognostisering - analys av historik för att beräkna framtida volymer
• Behovskrav - estimera bemanningsbehov för att hantera prognostiserad volym
• Schemaläggning - ta fram schema på intervallnivå för att möta prognos
• Realtidsuppföljning/trafikledning - ansvara för realtidsuppföljning av driften på våra olika kundserviceenheter
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av workforce management från kundservicebranschen (krav)
• Akademisk examen eller motsvarande (meriterande)
• Väl utvecklad analytisk förmåga
• Stor erfarenhet av att bygga och hantera mallar i MS Excel
• Förmåga att strukturera och organisera ditt arbete
• Goda färdigheter i svenska och engelska i tal och skrift
Vi intervjuar löpande så vi rekommenderar att du skickar din ansökan redan idag, dock senast 2011-07-31. Ansökan tas emot via hemsidan eller via e-post till adressen rekrytering@mysafety.se .

Publiceringsdatum
2011-07-11

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Gustaf Cronquist, Customer Service Director, 0840838000

Företag
mySafety

Adress
mySafety
Tegeluddsv. 76
11528 Stockholm

Jobbnummer
983225

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från mySafety

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos mySafety: