Vi söker en vikarierande receptionist/telefonist på 50% till Kundcenter
Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Kundservicejobb / Hallstahammar
2025-11-11
Visa alla kundservicejobb i Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Västerås,
Kungsör eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Hallstahammar Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.
Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.
Som receptionist/telefonist arbetar du inom enheten kommunikation och kundcenter. Kundcenter utgör "en väg in" i kommunen för våra invånare, besökare och företag. Att arbeta hos oss innebär att du ständigt arbetar med att skapa en hög tillgänglighet, ett bemötande av första klass och en hög servicegrad. Vi samarbetar även nära med kommunikatörerna inom enheten och säkerställer att vi alltid har samordnad, aktuell efterfrågad information tillgänglig i våra kanaler.
Du kommer att arbeta med att ge personlig service till våra kunder via såväl e-post, reception, chatt och telefon. Vi strävar alltid efter att så många ärenden som möjligt ska lösas i Kundcenter, vilket ställer stora krav på såväl lösningsfokus, servicekänsla och ansvarstagande.
Publiceringsdatum2025-11-11ArbetsuppgifterGenom god service, hög tillgänglighet och kvalitet kommer du via telefon, chatt, e-post och reception att ge personlig service till våra kunder. Det innebär att du dels söker information i våra system, dels att du har kontakt med våra förvaltningar. Arbetet ställer höga krav på att kunna inhämta, registrera och ge information under tidspress, därför vill vi att du har erfarenhet av liknande uppgifter. Det är meriterande om du även har erfarenhet från serviceyrken som exempelvis butik, reception eller kundtjänst. Vi arbetar i för närvarande främst i Tele2 Växel och Artvise men arbetet ställer även krav på förståelse för kommunens övriga system.
Tjänsten kräver goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift. Då Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökanden med kunskaper i finska samt ytterligare något språk.
Tjänsten är ett vikariat på 50% till och med november 2026. Du som söker ska ha möjlighet att börja omgående.
KvalifikationerDu har utbildning på gymnasienivå, gärna där frågor som service, kundkontakt och bemötande ingår. Du har också dokumenterad erfarenhet av såväl arbete i växel och reception med fokus på att självständigt lösa frågor och uppgifter utifrån rutiner. Du är duktig på att söka information parallellt i olika system och program och har god förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt och anpassa dig till förändrade omständigheter. Du har ett tydligt kund- och servicefokus och kan anpassa dig till både situation och person i ett högt tempo.
Du är social och utåtriktad med såväl ett intresse för andra människor och vana att bemöta kunder och kommunicera situationsanpassat såväl skriftligt som muntligt. Du är serviceinriktad, engagerad, noggrann och lösningsfokuserad. Alla som arbetar i vårt kundcenter har kunden i fokus och därför krävs det att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt gärna minst ytterligare ett serviceyrke.
Vi förväntar oss att du kan vara en god ambassadör för Hallstahammars kommun. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Här får du ett omväxlande och roligt arbete där ingen dag är den andra lik. Du har nära kontakter med såväl kunder som medarbetare, där din insats gör en stor skillnad för kundupplevelsen. Vi arbetar med ständiga förbättringar och servicemätningar och du blir en del av ett härligt team, där din personlighet är viktig för kundupplevelsen.
Anställningen är ett vikariat på halvtid till och med den 30/11 2026.
Sista ansökningsdag är den 25/11. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag.
Om du vill veta mer om tjänsten kan du höra av dig till kommunikations- och kundcenterchef Ulrika Säfström Sunnerfelt, 0220-240 71. Facklig företrädare är Malin Erngren, Vision, som du når på 0220-240 30.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C289198-2025-39".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Hallstahammars kommun (org.nr 212000-2064)
Arbetsplats Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Kontakt Kommunikations- och kundcenterchef
Ulrika Säfström Sunnerfelt
ulrika.safstrom.sunnerfelt@hallstahammar.se 0220-24071 Jobbnummer 9599788