Vi söker en VD-assistent till OneMed Group, Stockholm

Sense Rekrytering AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sense Rekrytering AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

OneMed är den ledande aktören inom försäljning av medicinska förbrukningsvaror till hälsovårdssektorn i Nordeuropa. OneMed levererar tillförlitliga, högkvalitativa förbrukningsvaror och andra medicinrelaterade produkter och utrustning mot både offentliga och privata kunder.
Grunden till den nuvarande bolagsstrukturen lades i 2006 och OneMed har idag verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Polen och de baltiska länderna och runt 700 medarbetare. Vi söker nu en VD-assistent till huvudkontoret i centrala Stockholm.
I rollen som VD-assistent ingår att assistera i första hand VD med assistentsysslor av traditionell karaktär såsom att besvara och ta hand om telefonsamtal, hantera och besvara post, mejlkorrespondens, revidera presentationsmaterial och skriva övrig korrespondens. Du sköter kalenderhantering, administration, logistikplanering och resebokningar samt ser till att olika förfrågningar bokas, besvaras och följs upp. Du assisterar vid behov även övrig ledning med administrativa sysslor samt tar ett övergripande ansvar över att kontoret är trivsamt och trevligt.
Rollen går i stort ut på att underlätta för, planera, koordinera och strukturera kring VDs olika åtaganden. I rollen som VD-assistent har du varierande arbetsuppgifter av verksamhets­styrd karaktär varför det är mycket viktigt att du är van att hantera konfidentiell information med hög integritet. Uppgifterna ställer krav på att du kan lyfta blicken och identifiera uppgifter och lösningar snabbt och att du är van att tänka själv och ligga steget före och prioritera. Du är en koordinator och organisatör uti fingerspetsarna samt en naturlig sluss till VD, så det krävs en social ådra med skinn på näsan i en ödmjuk attityd där din verbala och skriftliga förmåga kommer väl till pass.
Du som söker denna tjänst har arbetat några år i en roll som liknar denna. Gärna i ett internationellt snabbväxande företag inom finans- advokatbyrå- eller konsultbranschen. Du har erfarenhet av administration, planering, ta actions på beslut och kontakter med andra chefer och medarbetare från världens olika hörn. Du är en do:er som är lösningsorienterad och noggrann samt är omdömesfull med en god personlig mognad och glimten i ögat. Det är meriterande om du har arbetat några år utomlands, du talar och skriver flytande svenska och engelska. Östeuropeiska språk är meriterande. Vidare har du mycket god datavana och erfarenhet av att arbeta med Office-paketet samt Outlook mejl. Tjänsten är på heltid under kontorstid. Övertid kan förekomma och sker ibland med kort varsel.
Är du den vi söker som vill ha en rolig och utmanande tjänst i ett växande internationellt och professionellt företag är du varmt välkommen med din ansökan och CV via nedanstående länk snarast möjligt, dock senast den 10 mars 2011.  Motivera i din ansökan varför just du passar i rollen och beskriv gärna dina tidigare erfarenheter av liknande arbete i ditt personliga brev. Urvalsprocessen kommer att ske löpande. Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Waering på Sense Rekrytering AB.

Publiceringsdatum
2011-02-09

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Sense Rekrytering AB

Adress
Sense Rekrytering AB
Tuleg. 2 A
11358 Stockholm

Jobbnummer
846894

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sense Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sense Rekrytering AB: