Vi söker en utvecklingsinriktad verksamhetscontroller

Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg med hemtjänst och särskilda boenden, LSS/socialpsykiatri, samt stöd och rådgivning till barn och vuxna inom individ- och familjeomsorgen. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare sammanlagt.

Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare och patienter är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas.
Vi uppmuntrar till delaktighet och efterstävar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.


Publiceringsdatum
2018-10-31

Arbetsuppgifter
Efter många år i Lekebergs kommun ska nu vår verksamhetscontroller gå i pension. Hon utgör en viktig del för hela vår verksamhet och det blir nu din uppgift att fylla den rollen och med hennes hjälp får du möjlighet till en gedigen introduktion i arbetet. Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp och vara placerad i kommunhuset i Fjugesta.

Arbetet som verksamhetscontroller i en liten men växande kommun som Lekeberg är ett mångfacetterat arbete. Det innebär att arbeta brett med varierande arbetsuppgifter och i nära samarbete med vår verksamhetsutvecklare.
Tillsammans med ledningsgruppen strävar vi efter en ständig utveckling och att leva upp till kommunens ledord - nytänkande och naturligt nära - vilket vi tycker att vi lyckas med.
Den tekniska och digitala utvecklingen inom välfärden försöker vi ta tillvara så mycket vi kan och där har vi kommit en god bit på väg.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• vidareutveckla digitaliseringen inom ditt område
• systemförvaltning och samordning för förekommande IT-stöd
• hålla utbildningar
- ta fram och redovisa statistiskt underlag
- systematisk kartläggning, rapportering, analys och uppföljning av kvalitetsarbetet
• ta fram, utveckla, utvärdera och följa upp rutiner och arbetssätt
• driva vissa utredningar och projekt
• representera förvaltningen i arbetet kring GDPR
• handlägga LOV
• handläggning e-tjänstekort






Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har en högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant
• har erfarenhet av och kunskap i Procapita
- vana av arbete i verksamhetssystem
- är van användare av Microsoft Office
- har en mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift
• har en mycket god administrativ förmåga

Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalitetsledningssystem och av arbete i offentlig förvaltning.

Vi förväntar oss av dig att du är en person som har en positivt förhållningssätt och är genuint intresserad av att driva förvaltningens utveckling framåt tillsammans med ledningsgruppen. Du gör det på ett prestigelöst sätt, med en öppenhet för andras idéer.
För att klara den här rollen krävs att du har en analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du har förmågan att se delarna i helheten. Du behöver känna dig bekväm i att tala inför grupper eftersom det ingår i din roll att hålla i utbildningar och föredra ärenden inför nämnden. Vi tror också att du är intresserad av omvärldsbevakning och av att delta i olika nätverk för att på så sätt ta tillvara på möjligheter till utveckling.
Som person bidrar du till ett gott arbetsklimat på ett positivt sätt. Rollen innebär en del kontroll och förvaltning men du motiveras av utveckling, nytänkande och förändring och uppskattar när du får möjlighet att delta och påverka i ett övergripande sammanhang.
I den här tjänsten kommer vi att ta hänsyn även till personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 1 mars 2019 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-11
Ange följande referens när du ansöker: A820209
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nancy Murtic nancy.ganic-murtic@lekeberg.se 0585-489 37

Företag
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4433326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: