Vi söker en utredare för registerhantering
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Enheten för Register bidrar till detta genom sitt ansvar för förvaltning och vidareutveckling av de register som används för forskning, statistik samt uppföljning och utvärdering. Vi söker nu en kvalificerad utredare som vill vara med och driva och utveckla en effektivare användning av våra register.
Vi söker dig som
• vill utveckla myndighetens arbete med mottagande av data från ett flertal olika leverantörer
• vill både självständigt och tillsammans med andra arbeta med hantering av inläsning av data till register
• har vana att arbeta med stora databaser
• är handlingskraftig, strukturerad och har analytisk förmåga
• vill bidra till en effektiv användning av programvaror från SAS Institute inom myndigheten
• har lätt för att samarbeta är flexibel, resultatinriktad och har stor simultankapacitet
Kvalifikationskrav
• Akademisk examen med inriktning mot programmerings- informationshantering eller databasförvaltning
• Minst 5 års yrkeserfarenhet av självständigt arbete med SAS
• Lång erfarenhet av hantering av stora databaser
• Självständigt kan arbeta med SAS programmering och SAS Data Integration Studio
• Vana av att tolka användares behov och förmåga att omvandla behoven till konkreta tekniska lösningar
• Utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Det är dessutom meriterande om du
• Självständigt ska kunna arbeta med, och stötta andra, i arbetet med andra programvaror från SAS
• Har erfarenhet av administration av SAS-plattformen
• Erfarenhet av elektroniska journalsystem för hälso- och sjukvård
• Erfarenhet från statlig sektor
• Erfarenhet av arbete med Socialstyrelsens hälsodata- och/eller socialtjänstregister
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning, heltid med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på
www.socialstyrelsen.se Sista ansökningsdag är 2012-02-19. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 211-3431/2012. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Publiceringsdatum2012-01-30KontaktLars Grönvik
Enhetschef
075-247 43 19
Cristina Nygren
Personalspecialist
075-247 40 47
Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm
Jobbnummer 1141846
Observera att sista ansökningsdag har passerat.