Vi söker en Upphandlingsansvarig!
Laholmsbuktens VA AB / Inköpar- och marknadsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Laholmsbuktens VA AB i Halmstad På Laholmsbuktens VA skapar vi nya och utvecklande vägar till vattensmarta lösningar. Vi har ett livsviktigt uppdrag i att försörja människor i våra ägarkommuner Halmstad och Laholm med rent dricksvatten.
Vi har även en uppgift i att återföra renat spillvatten till naturen, fritt från gifter och föroreningar, så hållbart som möjligt.
Vill du vara en del av en organisation som erbjuder utmaningar, delaktighet, energi, och arbetsglädje? Välkommen till en arbetsplats där alla roller är viktiga och där alla idéer kan göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre!Arbetsuppgifter
Som upphandlingsansvarig ansvarar du för att driva och utveckla upphandlings- och inköpsarbetet inom bolaget. Då Laholmsbuktens VA AB ägs av Laholm- och Halmstads kommuner, kommer du att vara länken mellan ägarkommunerna inom ditt område. Bolaget upphandlar genom samordnade upphandlingar tillsammans med ägarkommunerna men genomför till stor del egna upphandlingar i enlighet med LUF och LOU.
Du kommer även att ansvara för bolagets inköpsprocesser och att leda vårt inköpsråd, som är den sammanhållande funktionen för upphandlings- och inköpsarbetet. Tjänsten innebär också ansvar för avtalsuppföljning och hantering av avtal.
I tjänsten erbjuds du självständigt arbete såväl som samarbete med flera olika funktioner både internt och externt. Du ansvarar för implementering och uppföljning av upphandlingsanvisningar och handläggningsrutiner och du kommer att fungera som organisationens expert, rådgivare, utbildare och stöd i inom upphandling.
Publiceringsdatum2023-12-07KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, alternativt teknisk utbildning, eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är ett krav. Du har även några års erfarenhet av arbete med upphandling i offentlig sektor och du har stor kunskap inom LOU, LUF, AMA, ABT 06, AB 04, ABK 09 och allmänna bestämmelser och övriga lagar och regelverk som styr offentlig upphandling.
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och kan driva upphandlingsprocesser från start till slut. Det är meriterande om du har arbetat med upphandlingar med inriktning på entreprenader och/eller konsulter.
Affärsmässighet är en viktig egenskap att ha med sig i rollen som upphandlingsansvarig. Du har erfarenhet av mängdförteckningar och kostnadsdrivande faktorer inom entreprenadupphandling. Du har god förmåga att fatta snabba, tydliga beslut och tar ansvar för åtgärder och projekt. Du tar initiativ, agerar med självförtroende och arbetar självständigt.
Vi värdesätter god kommunikations- och initiativförmåga. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Så ansöker duAnsök senast: 2024-01-07
Referensnummer: LBVAAB 2023/00396
Övrig informationTjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer genomföras innan anställningen träder i kraft.
Placeringsort: flexibel, utgångspunkt Halmstad.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Laholmsbuktens VA AB (org.nr 559227-1752)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Avdelningschef Verksamhetsstöd
Carl Lundin
carl.lundin@lbva.se Jobbnummer 8313569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.