Vi söker en Teknisk Produktchef till vår Inköpsavdelning

Reitan Convenience Sweden AB Reitan Convenience Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Reitan Convenience Sweden AB Reitan Convenience Sweden AB i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom cirka 510 butiker runt om i landet. Reitan Convenience Sweden har även sedan 2008, ett samarbetsavtal med Shell/St1 vilket innebär att Reitan Convenience ansvarar för driften på över 100 bensinstationer under varumärket 7-Eleven. I Sverige omsätter bolaget ca 4,7 miljarder svenska kronor och har ca 4 500 sysselsatta. Reitan Convenience Sweden AB har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2014 av Great Place to Work.

Reitan Convenience Sweden är en del av Reitan Convenience AS som även omfattar Narvesen i Norge och Lettland, 7-Eleven i Norge och Danmark, R-kioski i Finland Estland och Litauen samt Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en marknadsledande position i alla dessa länder. Antal butiker per 31 december 2014 var drygt 3000 med sammanlagt ca 15 500 sysselsatta. Under 2014 omsatte bolaget 14,8 miljarder NOK.

Reitan Convenience ledare är Magnus Reitan. För mer information om koncernen besök www.reitangruppen.no

Till Reitan Convenience Sweden (RCS) söker vi nu en teknisk produktchef till avdelningen Inköp/Produktutveckling.

RCS är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom cirka 500 butiker runt om i landet. Sedan 2008 har RCS även ett samarbetsavtal med Shell/St1 vilket innebär att RCS ansvarar för driften på över 100 bensinstationer under varumärket 7-Eleven.

Inköp/Produktutveckling
Gruppen arbetar med inköp och produktutveckling av hela RCS produktportfölj. Utvalda huvudområden som ingår i gruppens ansvar är kravställning mot interna och externa system och leverantörer, initiering av produktutvecklingsprojekt, roadmap och utvecklingsplan för produkterna, övergripande processansvar, teknisk produktinformation, omvärldsbevakning, kostnadskontroll och kvalitetssäkring.

Ansvar och arbetsuppgifter:
Vi söker nu en Teknisk Produktchef med ansvar för implementation av tekniska system och försäljningsapplikationer till tjänster i kassasystemen samt en övergripande kontakt med IT-avdelningen. Den tekniska produktchefen jobbar nära den kommersiella produktchefen vid utveckling och inköp av nya tjänster. Du kommer även att ansvara för utveckling och förvaltning av masterdatasystem, rabattfakturering samt implementering av nya system där t ex autoorder för samtliga 500 butiker ligger i pipeline.

Positionen som Teknisk Produktchef ger dig en unik möjlighet att arbeta med nya spännande tjänster i FMCG. Du arbetar tätt ihop med övriga produktchefer, externa leverantörer, teknik och försäljningsorganisationen samt administrativa avdelningar internt. Därför är det av stor vikt att du är van vid och trivs med att samarbeta med olika delar i en organisation samt driva det arbete som kommer bidra till en ökad lönsamhet för hela produktportföljen.

I ditt arbete kommer följande att ingå:

• Du är produktledningens huvudansvarige för implementation, förvaltning och uppföljning av tjänsterna inom ditt ansvarsområde.
• Du leder och/eller medverkar i projekt och ändringar för utveckling av tjänster, system och processer.
• Du ansvarar för att RCS hela tiden har de mest kostnadseffektiva lösningarna för ett erbjuda en tjänst.
• Du säkerställer att övergripande processer för implementering och försäljning av tjänsten är felfria, snabba och kostnadseffektiva.
• Du upprättar och underhåller business case för våra kommersiella tjänster samt system i samarbete med berörda avdelningar i organisationen.

En viktig del av ditt arbete är att deltaga i referensgruppsarbete med hjälpsystem som till exempel intelligence system, masterdata och autoorder.

Du rapporerar till Inköpsdirektör och ingår i inköpsavdelningen team på 15 personer.

Kompetens och erfarenhet:

Vi vill att du:
• Har en relevant akademisk utbildning
• Erfarenhet av implementering samt förvaltning av system över organisationsgränser
• Dokumenterad erfarenhet av implementering av nya system
• Har en god förståelse för FMCG som sådan
• Behärskar svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift

Vi erbjuder dig:
• En spännande och utvecklande arbetsplats med karriärmöjligheter
• Kontinuerlig utveckling
• Förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension samt subventionerad lunch
• Ett bra arbetsklimat genom engagerade kollegor och chefer. Vi har mycket höga resultat i vår årliga medarbetarundersökning avseende såväl ledarskaps- som medarbetarindex.

Tjänsten är placerad på Servicekontoret i Stadshagen. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vid frågor kontakt Nozha Amezeane på HR avdelningen, 08-587 491 67

Varaktighet, arbetstid

Publiceringsdatum
2016-08-10

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-28
Ansökan kan skickas till e-postadress: nozha.amzeane@reitanconvenience.se
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nozha Amezeane

Företag
Reitan Convenience Sweden AB Reitan Convenience Sweden AB

Adress
Reitan Convenience Sweden AB Reitan Convenience Sweden AB
Box 301 85
10425 Stockholm

Kontorsadress
Strandbergsgatan 61 1tr.

Jobbnummer
2986594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Reitan Convenience Sweden AB Reitan Convenience Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Reitan Convenience Sweden AB Reitan Convenience Sweden AB: