Vi söker en teamledare till Företag och event

Fören Erikshjälpen Second Handbutiker / Chefsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fören Erikshjälpen Second Handbutiker i Jönköping, Habo, Eksjö, Sävsjö, Värnamo eller i hela Sverige

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation som arbetar för att barn som lever i fattigdom och utsatthet ska få ett bättre liv, både nu och i framtiden. Erikshjälpen arbetar i fem regioner runt om i världen, samt i Sverige, för barns rätt till utbildning och fritid, hälsa samt trygghet och skydd. Arbetet sker utifrån barnkonventionen, tillsammans med lokala partnerorganisationer. Erikshjälpen driver även opinions- och påverkansarbete för att främja barns rättigheter. Inom Erikshjälpen finns Sveriges ledande second hand-verksamhet med ett 60-tal butiker och ett växande nätverk av samarbetspartners. Överskottet från butikerna används för sociala och humanitära insatser.


Erikshjälpen är inne i en spännande utvecklingsfas där Kommunikation- och insamlingsavdelningen behöver utökas med en teamledare för Företag och Event. Avdelningen kommunicerar och samlar in medel till Erikshjälpens projekt, för barns rättigheter, i Sverige och världen.

Det här får du arbeta med
Arbetet innebär främst att arbeta med att utveckla och organisera insamling gentemot företag. I arbetet kommer också ingå att, tillsammans med de övriga i teamet, planera och genomföra olika typer av event för både företag och privatpersoner.

Ditt huvudsakliga uppdrag blir att utveckla och vårda goda relationer och samarbeten med befintliga och nya företag. En spännande roll där du har möjlighet att ta fram en företagsstrategi och handlingsplan för att nå målen. Du får även paketera erbjudanden för företag, arrangera studieresor och erbjuda föreläsningar. Du ingår i en större kommunikations- och insamlingsavdelning med kreativa kollegor som brinner för sina uppdrag.

I rollen som teamledare ska du dagligen leda din grupp med goda rutiner och effektiva processer. Du leder avstämningsmöten, fördelar arbetsuppgifter och ansvar. Du planerar, analyserar och följer upp event- och företagsaktiviteter, samt tar fram rapporter och nyckeltal. Du blir en viktig del i vårt insamlingsarbete.

Den här kompetensen behöver vi hos oss
Du har minst 5 års erfarenhet från uppsökande försäljning, är trygg och förtroendegivande i fysiska kundmöten. Du är van att arbetsleda, stötta och motivera medarbetare. Vi ser att du har lägst gymnasieutbildning, gärna kompletterad med relevanta högskolestudier. Du får gärna ha erfarenhet inom kommunikation, marknadsföring eller event. Du är resultatfokuserad och inte rädd för att knyta nya kontakter.

Vi söker dig som är:
• strategisk och affärsmässig med ett brett och långsiktigt perspektiv.
• strukturerad, men ändå flexibel, kreativ och idérik.
• naturlig ledare och tycker om att coacha, peppa och stötta kollegor.
• positiv, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med nya människor.
• van att arbeta strukturerat i CRM-system med kundavtal.
• välbekant med begreppet CSR och vad det står för.
• kontaktskapande, gärna med ett stort eget kontaktnät bland företag.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser det som en merit om du har tidigare erfarenhet inom ideell sektor. Du delar Erikshjälpens värdegrund. Givetvis har du ett intresse för vårt arbete med barns rättigheter.

Det här erbjuder vi
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara en del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.

Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 11 oktober till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med "Teamledare Kom-In". Intervjuer planers till vecka 43.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och regleras som grund med 6 månaders provanställning. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta kommunikation- och insamlingschef Annica Ekberg på telefon 070-211 15 45

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Publiceringsdatum
2020-09-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-11

Adress
Fören Erikshjälpen Second Handbutiker
Datorgatan 4
56133 HUSKVARNA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Teamledare Kom-In".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fören Erikshjälpen Second Handbutiker, https://erikshjalpen.se/
Datorgatan 4 (visa karta)
561 33  HUSKVARNA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
ansokan@erikshjalpen.se
E-post: ansokan@erikshjalpen.se

Arbetsplats
Erikshjälpen

Jobbnummer
5364231

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fören Erikshjälpen Second Handbutiker

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fören Erikshjälpen Second Handbutiker: