Vi söker en systemadministratör som brinner för e-handel och service!

Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten / Datajobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten i Östersund

Enheten Inköp- och upphandling ansvarar för Region Jämtland Härjedalens inköp och upphandlingar. Uppdraget är att göra goda affärer och enheten arbetar utifrån en elektronisk inköpsprocess. En elektronisk inköpsprocess innebär e-upphandling, e-handel och
e-fakturering.

Att hantera inköpen elektroniskt bidrar till att organisationen kan effektivisera sina inköpsprocesser och exempelvis få;
• ökad avtalstrohet
• kostnadsbesparingar
• positiv miljöpåverkan
• förbättrade möjligheter till uppföljning och analys.

Regionen gör årligen inköp för ca 1,9 miljarder kr och för att effektivisera ekonomiprocessen ska lämpliga avtalsområden, övergå från e-fakturahantering till e-handel. Regionens målsättning är att år 2026 ska minst 50 procent av de avtalade leverantörerna kunna leverera varor eller tjänster via e-handel genom någon av SFTI 's standarder.

Nu söker vi dig som vill vara med och hjälpa oss på vår resa mot målet.

Publiceringsdatum
2023-03-10

Arbetsuppgifter
I rollen som projektanställd systemadministratör kommer du att tillhöra vårt e-handelsteam som samarbetar med upphandlare och inköpare. I tjänsten ingår att dagligen ge support till användare och leverantörer i olika e-handelsfrågor, hantera inköps- och fakturaflöden samt avvikelser i inköpsprocessen. Utöver detta arbetar du också med leverantörsupplägg och systemadministration. Du kommer även att genomföra utbildningar för användare i systemet.

Tjänsten är placerad vid Inköps- och upphandlingsenheten i Östersund.

Kvalifikationer
För jobbet söker vi dig som har en gymnasieutbildning eventuellt kompletterad med lämpliga eftergymnasiala studier. Erfarenhet av att ha arbetat med e-handel och elektroniska flöden är meriterande. Du bör ha intresse av inköp, ekonomi och goda kunskaper inom IT. Har du tidigare erfarenhet av projekt- och förändringsledning ser vi det som positivt. Du ska behärska svenska och engelska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du positiv, noggrann och uppskattar att samarbeta, då det utgör en stor del av arbetet. Du ska enkelt kunna framföra ditt budskap till andra, oavsett om det är via telefon, teams eller när du ska genomföra utbildningar inom organisationen. Vidare ser vi även att du är driven och har ett stort engagemang då du i rollen kan komma att få ett eget ansvar över specifika delar samt aktivt delta i olika projekt.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet för att vi ska trivas ihop.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/235/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214)

Arbetsplats
Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten

Kontakt
Enhetschef
Josefin Hjelte
josefine.hjelte@regionjh.se
063 147795

Jobbnummer
7534241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten: