Vi söker en stabschef

Myndigheten för Arbetsmiljökunskap / Chefsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten för Arbetsmiljökunskap i Gävle

Är du en samhällsintresserad, driven och samarbetsorienterad person som vill öka och tillgängliggöra forskningsbaserad kunskap om en frisk och hållbar arbetsmiljö? Vill du leda forskarlag och själv också bidra till produktion av analyser, utvärderingar och kunskapssammanställningar av nationell och internationell relevans? Då kan jobbet som processledande analytiker på Myndigheten för arbetsmiljökunskap vara något för dig.
Vårt uppdrag och arbetsplats
Myndighetens uppdrag är att sammanställa och tillgängliggöra forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärdera och analysera effekter av statliga reformer, följa och främja kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor både inom EU och andra länder samt följa och främja företagshälsovårdens utveckling. Vår ambition är att bidra till att skapa förutsättningar för ett friskt, glädjefyllt och hållbart arbetsliv genom att vara ett nationellt kunskapscentrum inom arbetsmiljöfrågor.
Myndigheten tillämpar förtroendearbetstid för möjlighet till flexibilitet i vardagen, erbjuder friskvårdsbidrag och uppmuntrar medarbetarna till individuell kompetensutveckling. Här finns möjlighet till distansavtal som innebär att kunna arbeta delvis på distans hemifrån. Fasta mötesdagar på kontoret förekommer och övrig närvaro planeras i samråd med arbetsledare och chef.

Publiceringsdatum
2023-02-23

Arbetsuppgifter
Vi rekryterar nu en chef till myndighetens stab (inklusive internationalisering, administration, ekonomi, HR, inköp, upphandling, registratur, arkiv samt IT). Stabschefens arbetsuppgifter inkluderar, förutom sedvanliga chefsuppgifter såsom personal- och arbetsmiljöansvar, rehabilitering och kompetensutveckling av medarbetare, introduktion av nyanställda med mera, även
• Övergripande ansvar för verksamhetslogik, omvärldsbevakning av myndighetens verksamhetsområde, årsredovisning, verksamhetsplanering, jämställdhetsintegrering
• Övergripande ansvar för remissvar
• Projektportföljberedning (identifiera projekt) samt övergripande ansvar för rekrytering av externa konsulter)
• Övergripande ansvar för uppföljning och utveckling av kvalitetsarbetet inom myndigheten
• Övriga arbetsuppgifter som GD uppdrar
Våra förväntningar på dig
Anställningen kräver att du har lägst kandidatexamen med relevant inriktning. Högre akademiska nivåer är meriterande. Meriterande är också om du har erfarenhet från arbete inom statlig verksamhet samt analys- och/eller utredningsverksamhet då omvärldsbevakning, projektportföljberedning och visst ansvar för remissvar ingår i arbetsuppgifterna. Vidare ska du ha flerårig erfarenhet av personalansvar/arbetsledning samt strategisk verksamhetsplanering. Vi ser gärna att du har god kunskap om och erfarenhet av samverkan med olika aktörer inom arbetsmiljö- och arbetsmarknadsområden samt företagshälsovården.
Stabschefsrollen kräver att du är självständig, driven och visar ett gott ledarskap genom att du har en förmåga att leda andra mot gemensamma mål. I arbetet med omvärldsspaning och projektportföljberedning är det till fördel att strategiskt förmedla och initiera behov samtidigt som du är en god samordnare och har förmåga att föra fram prioriterade beslut. I rollen har du ett tätt och nära samarbete med generaldirektör och funktionssamordnarna på myndigheten. Din goda kommunikativa förmåga gör att du utrycker dig välformulerat och tydligt i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, och du är mån om att mottagaren uppfattar budskapet.
Vi kommer att värdera personliga egenskaper högt. Här avses såväl personliga erfarenheter som kunskaper och arbetslivserfarenhet.
Anställningens omfattning och villkor
Anställningen är tills vidare på heltid. Myndigheten tillämpar i regel en provanställning på sex månader. Tillträdesdag är enligt överenskommelse. Vi erbjuder månadslön med individuell lönesättning.
Låter detta intressant?
Vi välkomnar din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 2023-03-09. Ansökan skickas till jobb@mynak.se. Märk ansökan med "Söker utlyst tjänst som stabschef dnr P 2023-000003". Myndigheten behandlar alla ansökningar i enlighet med GDPR.
Om du har några frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Nathalie Ekström (HR-ansvarig), 026-14 84 02, eller om arbetets innehåll Nader Ahmadi (generaldirektör), 026-14 84 01. Våra fackliga representanter är Christer Gustafsson (Saco-s), 076-827 44 27 och Cinnika Lögdqvist (Fackförbundet ST), 031-617052.
Myndigheten för arbetsmiljökunskap strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. I rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till samarbetspartners och annonsvägar och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-09
E-post: jobb@mynak.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Myndigheten För Arbetsmiljökunskap (org.nr 202100-6875), http://www.mynak.se
Norra Slottsgatan 8 (visa karta)
803 20  GÄVLE

Jobbnummer
7480514

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten för Arbetsmiljökunskap

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten för Arbetsmiljökunskap: