Vi söker en samhällsvägledare till Lerums kundcenter

Lerums kommun, Kundcentra / Butikssäljarjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Kundcentra i Lerum

Lerums kundcenter fungerar som en väg in till kommunens alla verksamheter och hanterar frågor och ärenden från invånare direkt vid första kontakten. Kundcenter tar emot och besvarar frågor, synpunkter och felanmälningar från invånare, företagare, besökare och kunder till kommunen. Kontakterna sker genom telefon, e-post, sociala medier och personliga besök.

I Sveriges kommuner- och landstings servicemätning med 150 deltagande kommuner placerade sig Lerums kundcenter på femte plats vad gäller service och bemötande. Något vi är väldigt stolta över och jobbar vidare för att nå den absoluta toppen. Vi förstärker teamet och du blir en av nio samhällsvägledare på kundcenter.



Publiceringsdatum
2019-03-08

Arbetsuppgifter
Som samhällsvägledare arbetar du utifrån invånarens villkor med fokus på att lösa kundens frågor. Du står för enastående service och trevligt bemötande.

Arbetet är omväxlande och tempot är stundtals högt. Ärenden spänner över ett brett spektra inom alla kommunens ansvarsområden. Som samhällsvägledare på kundcenter krävs att du är strukturerad och att du kan möta alla slags människor på ett positivt och professionellt sätt. Du behöver kunna prioritera mellan arbetsuppgifter utifrån vad som händer i verksamheten och snabbt ställa om.



Kvalifikationer
Högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för arbetet. I övrigt vill vi att du:

• har lätt för att lära dig nya verksamhetssystem och är van vid att använda olika system för att söka information
• uttrycker dig ledigt och korrekt i skrift
• har ett intresse för samhällsfrågor
• har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• är kommunikativ och kan möta människor i olika situationer, med olika förutsättningar
• är trygg och tydlig som person.
• har förmåga att ge bra service och ett gott bemötande samt att kunna avgränsa och avsluta samtal på ett sätt som gör att kunden är nöjd
• ansvarskänsla och förmåga att strukturera arbetet, trots många avbrott
• har förmåga att samarbeta och är flexibel
• har ett öga för utvecklingspotential i kundcenter, och ett driv att genomföra denna utveckling
• har arbetslivserfarenhet.

Varmt välkommen till oss som vårt nyaste stjärnskott!

ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Arbetstid: schemalagd, för närvarande i rullande schema. Öppettider är på måndag- torsdag kl. 8-18, fredag kl. 8-16

Arbetsplats: kommunhuset vid Bagges torg, Lerums centrum

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-24
Ange följande referens när du ansöker: A856651
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Elebring elin.elebring@lerum.se 0302-52 20 09

Företag
Lerums kommun, Kundcentra

Adress
Lerums kommun, Kundcentra
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Lerums kommun, Kundcentra
Senaste upphandlingen: Bevakningstjänster - Fasta uppdraget

Jobbnummer
4655805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Kundcentra

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Kundcentra: