Vi söker en resurssekreterare till vårt akutteam!
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Kirurgi/AnOpIVA, Admin enhete / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Kirurgi/AnOpIVA, Admin enhete i Göteborg Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Tycker du att delaktighet, stimulerande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och utvecklingsmöjligheter är viktigt på en arbetsplats? Då kan du vara just den vi söker.
I den administrativa enhetens uppdrag ingår ansvar för både verksamhetsområde Kirurgi och verksamhetsområde AnOpIVA. Vi arbetar aktivt med utvecklingsarbete och har för närvarande fyra utvecklingsgrupper som träffas regelbundet och som fortlöpande redovisar sitt arbete på APT.
Vi har precis startat upp ett nytt arbetssätt där du kommer att tillhöra ett team som kännetecknas av samhörighet med rättvis arbetsfördelning och varierande arbetsuppgifter. Tillsammans med övriga i teamet kommer du att arbeta med att ta fram arbetssätt och mål för att utveckla teamet. Våra tre team är Kolorektal-, ÖGI- och Akutteamet, vilket du kommer du kommer tillhöra det sistnämnda.
Aktivt kunskapssökande och nytänkande är viktiga faktorer i vårt arbetsklimat där stort egenansvar och god kommunikation är centrala begrepp som vi strävar efter att uppnå.
Om arbetet
Den medicinska sekreteraren har en viktig och aktiv roll inom verksamheterna. Det finns ett stort intresse hos vårdpersonalen att involvera den medicinska sekreteraren i arbeten och projekt som verksamheterna bedriver.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Medicinsk dokumentation såsom journalskrivning, brev och intyg.
• Administrativt arbete inkluderande patientregistrering, bokningar och remisshanteringar.
• Administrativ support till verksamheterna.
• Eget ansvarsområde - t.ex. Picsara, webbskribent eller att vara handledare.
Resursuppdraget innebär:
• Tillsvidareanställd som medicinsk sekreterare på den administrativa enheten.
• Uppdragsförordnandet förlängs med ett år i taget.
• Ett lönetillägg utgår.
• Den dagliga placeringen kan se olika ut dag för dag.
• Täcka upp för kortare eller längre tidsfrånvaro samt arbetstoppar.
Om dig
Vi söker dig med:
• Vårddokumentationsutbildning
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska språket
Har du dessutom erfarenhet av Melior, MedSpeech, Operätt och Obstetrix är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid att du är noggrann, har ett gott bemötande samt service- och ansvarskänsla. Det är viktigt att du ser möjligheter, kan ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt men också har förmåga att arbeta i team.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Publiceringsdatum2016-11-25Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-11
Ange följande referens när du ansöker: 2016/7360
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef, Marie Lindevall 031-343 68 62
Sektionsledare, Inger Andersson 031-343 48 80
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, Kirurgi/AnOpIVA, Admin enhete
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, Kirurgi/AnOpIVA, Admin enhete
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal
KontorsadressHR-servicecenter, Torggatan 1 A
Jobbnummer 3188757
Observera att sista ansökningsdag har passerat.