Vi söker en resursplanerare!

Proffice Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Vi söker en resursplanerare för längre heltidsuppdrag hos en av våra kunder.

Publiceringsdatum
2010-10-14

Dina arbetsuppgifter
• Arbetsfördelning, tidsbokning och arbetsledning av teknikerna
utifrån försäljningsmässiga och ekonomiska aspekter
• Ta emot förändringar i uppdraget på ett för kunden tillfredsställande sätt
• Registrera förändringar i uppdraget i SAP
• Överlämna/skicka vidare uppdrag enligt verksamhetssytemet
• Boka tider beroende på tillgången på tekniker efter att ha kommit överens med kunderna,
fördela arbetet vid installation, migration, akutfel och underhåll.
• Resursoptimering med hänsyn till kompetens och geografi
• Ekonomisk resurshantering med hänsyn till kundspecifika aspekter,
resursplanering (t.ex. planering av semester, utbildning och kompensationsledighet).
• Övervaka och leda teknikers arbete, med avseende på tidslängd och uppföljning.
• Vidta och eventuellt trappa upp åtgärder vid avvikelser. Övervaka sluttider och ansvara för
att arbetet genomförs inom avtalad tid (t.ex. uppföljning och avstämning).
• Skicka vidare updrag som tekniker ej kan lösa till supportavdelningen och informera kunder/berörd personal som ringer om händelseförloppet.
• Vid ändringar i uppdraget informera kunderna.
• Bevaka uppdraget med hänsyn till leveranstid av reservdelar
Uppdraget startar omgående och kommer att pågå löpande med placering i Huddinge. Det är på heltid, arbetstider 8-17. Under uppdragstiden är du anställd hos Proffice och uthyrd till kunden.
• Goda ledaregenskaper samt god samarbetsförmåga
• God analytisk förmåga
• Duktig på att planera och organisera
• Mycket god affärsmässighet och kundorientering
• Förmåga att fatta beslut
• God ekonomisk förståelse om hur resultatet skapas
• Goda kunskaper i att uttrycka sig i tal och skrift samt presentationsteknik
• Vänligt och professionellt bemötande av kunder och tekniker på telefon
• Grundläggande kunskaper i engelska
• Erfarenhet av arbetsfördelning
• MS Office (Word, Excel, Outlook)
• SAP kunskap
• BT-PAUS
Välkommen att ansöka via vår hemsida, urval sker löpande.

Arbetstider och omfattning
Visstid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Almerén, Sofia

Företag
Proffice Sverige AB

Adress
Proffice Sverige AB

Jobbnummer
754508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB: