Vi söker en Release manager/Service Manager Finance till Retail

Kronans Apotek / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronans Apotek i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

En bättre hälsa för dig!
Kronans Apotek är en modern apotekskedja som verkar för kunden i tiden. Apoteken kännetecknas av ett positivt kundbemötande och ett attraktivt sortiment. Vi har mer än 300 apotek i hela Sverige från Trelleborg i söder till Kiruna i norr och cirka 2200 anställda.

Nu är vi intresserade av dig! För att lyckas behöver vi medarbetare som vill vara med och påverka framtidens apoteksmarknad och som vill växa och utvecklas med oss.

Som Release manager/Service Manager Finance ansvarar du huvudsakligen för att vi har fungerande IT-lösningar för vår Finansavdelning. Du arbetar främst med att vidareutveckla och förvalta lösningar för vår Finansavdelning i affärssystemet Mocrosoft Dynamcs NAV och kring finansiella rutiner för våra apotek i apotekssystemet KEX. Du agerar även i denna roll som Release Manager för nya releaser av NAV/KEX.
KEX är baserat på Microsoft Dynamics NAV och LS Retail.

Vi söker nu dig, en Service Manager som ska ta ansvar för utveckling och förvaltning av lösningen inom området, ansvara för nya releaser samt agera beställare gentemot vår outsourcingpartner. Du kommer även att få arbeta med vår pågående implementering av affärssystemet SAP Finans.

Tjänsten tillhör vår avdelning Retail Solutions som ligger inom Oriola-KD's IT-organisation. Retail Solutions arbetar med affärssystemet Microsoft Dynamcis NAV samt andra apoteksnära applikationer. Du kommer att rapportera Service Domain Leader för Retail Soloutions. Tjänsten är geografiskt placerat centralt i Stockholm på Lindhagensgatan på Kronans Apoteks huvudkontor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta:
• Ansvara för releaseplaner och genomförande av releaseprojekt.
• Planera releaser och införandet i verksamheten tillsammans med övriga Service Managers
• Ansvara för utvecklingsprocessen.
• Ansvara för beställning eller agera beställare för vår outsourcingpartner för utveckling och förvaltningsärenden.
• Ansvara för att säkerställa att IT lösningar inom området möter behoven från det specifika området.
• Upprätthålla kontinuerlig och proaktiv dialog med apotek och Finansgruppen kring förbättringar av de specifika systemen.
• Ansvara för information av förändringar samt säkerställa eventuella behov av utbildning av användare för respektive system.
• Ansvara för att stötta i en supportprocess vid mer komplexa frågor.

I rollen ingår omfattande kontakter med apotek, regionala IT-stöd, apotekschefer, apotekspersonal samt externa leverantörer. I tjänsten ingår vissa resor.

Personligt
• Du är självständig (självgående), ansvarstagande och har en god portion integritet.
• Du är duktig på att prioritera och är van att jobba mot fastställda mål.
• Du har en förmåga till helhetssyn samtidigt som du har sinne för detaljer.
• Du värderar service, samarbete, att entusiasmera och ha roligt tillammans med dina kollegor.
• Du trivs bra i centrala och föränderliga miljöer.

Publiceringsdatum
2016-12-02

Bakgrund
• Du har en redovisnings bakgrund med erfarenhet inom affärssystem.
• Du har erfarenhet av att driva projekt och införande av nya system.
• Du brinner för att IT ska vara ett bra stöd för affären.
• Du har erfarenhet av att arbeta med tekniska införandeprojekt.

Vi erbjuder dig en spännande tjänst med stora möjligheter till inflytande och påverkan på ditt eget arbete och vår organisation. Hos oss värderar vi att ha roligt tillsammans!

Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Anställningsform: Tillsvidare, heltid 40 h/v
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vill du vara med?
Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, så skicka din ansökan redan idag! Har du ytterligare frågor angående tjänsten kontakta rekryterande chef Jessica Andersson 0725710860. Säljsamtal undanbedes.

Varmt välkommen med din ansökan!

På Kronans Apotek är Du som medarbetare vår allra viktigaste förutsättning för att nå våra mål. Därför vill vi vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder förmånliga anställningsvillkor, ett gott ledarskap och goda möjligheter till kompetensutveckling. Men framförallt erbjuder vi en företagskultur där du som medarbetare får ta ansvar och egna initiativ och där vi tror att arbetsglädje är grunden till ett gott kundbemötande!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kronans Apotek

Adress
Kronans Apotek
Lindhagensgatan 120
11251 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 120

Jobbnummer
3193085

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronans Apotek

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronans Apotek: