Vi söker en registrator och administratör

Myndigheten För Vård- Och Omsorgsanalys / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten För Vård- Och Omsorgsanalys i Stockholm

Vill du arbeta på en kompetensdriven myndighet där engagerade medarbetare är den viktigaste resursen? Myndigheten för vård- och omsorgsanalys uppgift är att följa upp och analysera hälso- och sjukvården, tandvården och omsorgen ur ett patient-, brukar- och medborgarperspektiv. I dag arbetar cirka 45 personer på myndigheten för vård- och omsorgsanalys. Vi söker nu en registrator och administratör.

Publiceringsdatum
2023-05-08

Om tjänsten
Som registrator och administratör hos oss är du en nyckelperson för verksamheten. Du har en varierad och viktig roll med flera ansvarsområden.

Som registrator ansvarar du för myndighetens dokumenthantering, registratur och arkivering. I arbetet ingår bland annat att

• diarieföra, ordna, förteckna, arkivera och gallra analoga och digitala handlingar
• administrera och utveckla vårt diarium och arkiv
• se över och ta fram nya rutiner och styrdokument på området
• ansvara för genomförande av gallringsutredningar
• sköta posthanteringen och ansvara för myndighetens officiella e-postbrevlådor
• lämna ut allmänna handlingar
• ge stöd och råd till chefer och medarbetare och utbilda dem i frågor om offentlighet och sekretess, diarieföring och arkivering.

Som administratör ansvarar du för den dagliga driften av kontoret och att stötta verksamheten med vissa praktiska och administrativa arbetsuppgifter. I rollen ingår bland annat att

• ansvara för administration i samband med styrelsemöten och möten i vårt patient- och brukarråd
• ansvara för att det är ordning och reda på kontoret, ha löpande kontakt med leverantörer och hantera felanmälningar
• göra bokningar och beställningar av till exempel resor, konferenser och kontorsmaterial
• genomföra upphandlingar med anknytning till kontor och lokaler
• viss fakturahantering och löneadministration i lönesystemet.



Vem är du?
Vi söker dig som trivs i en servicefunktion. Du är ansvarstagande och självgående, och ser till att saker blir gjorda. Du arbetar strukturerat och noggrant och har god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och trivs med att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du har lätt att lära och tar dig gärna an nya uppgifter.

Du har

• högskoleutbildning för registratorer eller annan utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap som bedöms relevant, eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig
• minst 1 års erfarenhet av arbetsuppgifter inom registratur från offentlig sektor
• minst 1 års erfarenhet av arbetsuppgifter som administratör, kontorsassistent eller motsvarande
• god kunskap om offentlighet och sekretess och andra regelverk som styr dokumenthantering inom offentlig sektor
• god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska
• god dator- och systemvana, framför allt när det gäller Officepaketet.

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av arkivarbete
• erfarenhet av upphandlingar inom offentlig sektor
• erfarenhet av arbete med digitalisering.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och drivkrafter.

Vad kan vi erbjuda?
Vi erbjuder dig en kreativ och stimulerande miljö med trevliga och engagerade kollegor, där olika professioner samarbetar för att bidra till utvecklingen av några av framtidens viktigaste välfärdsfrågor. Vi sitter i ljusa och fina lokaler i centrala Stockholm. Vi erbjuder friskvård på arbetstid samt generöst friskvårdsbidrag.

Anställningen är tills vidare med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm och avser heltid.

Organisatoriskt är tjänsten placerad i staben under stabschefen/chefsjuristen.

Så ansöker du
Vi ser fram emot att få din ansökan med cv och personligt brev så snart som möjligt, men senast den 24 maj 2023. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Din ansökan ska vara märkt med diarienummer 0092/2023.Välkommen med din ansökan.



Inför rekryteringsarbetet har Vård- och omsorgsanalys tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Myndigheten För Vård- och Omsorgsanalys (org.nr 202100-6412)

Arbetsplats
Myndigheten för vård- och omsorgsanalys

Kontakt
stabschef/chefsjurist
Catarina Eklundh Ahlgren
catarina.eklundh-ahlgren@vardanalys.se
08-690 41 62

Jobbnummer
7748242

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten För Vård- Och Omsorgsanalys

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten För Vård- Och Omsorgsanalys: