Vi söker en Projektledare - Utveckling operativa inköp

Älvsbyns Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Älvsbyn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Älvsbyn, Boden, Piteå, Luleå, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älvsbyns Kommun i Älvsbyn

Att arbeta i en mindre kommun gör att du får chansen att prova på nya saker, att du får känna ansvar och förtroende i din yrkesroll samt att du utvecklas i ditt arbete. Att utvecklas genom att få en inblick och vara delaktig i hela processen gör att man växer som medarbetare. Vi tror även att både känna och ta ansvar är viktigt för utvecklingen. Det ger dessutom en mycket värdefull erfarenhet i det fortsatta arbetslivet. I Älvsbyns kommun hjälper vi varandra och arbetar tillsammans för att uppnå goda resultat. Vi ser fram emot din ansökan hos oss!

Vill Du leda arbetet med att utveckla och effektivisera vår inköpsprocess samt digitalisera våra inköp?
Vi söker en erfaren projektledare som vill leda vårt arbete med att utveckla, kvalitetssäkra och effektivisera samt digitalisera våra inköp. Älvsbyns kommun befinner sig i ett spännande utvecklingsskede och vi erbjuder dig ett ansvarsfullt och varierande arbete med stora möjligheter att påverka utvecklingen av kommunens inköpsprocesser.

Kommunens upphandlingsfunktion är en del av ekonomiavdelningen som består av sex personer och ingår i kommunens ledningskontor. Kommunens organisation med endast en förvaltning innebär att upphandlingsarbetet för hela kommunen är samlat inom ekonomiavdelningens inköpsfunktion.

Publiceringsdatum
2021-10-08

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en projektledare som under 1 år vill ansvara för att utveckla och kvalitetssäkra kommunens operativa inköpsarbete med fokus på bland att digitalisering samt effektivare och tydligare inköpsmönster kopplat till genomförda upphandlingar, kommunens styrdokument samt lagsstiftning. I arbetsuppgifterna ingår även att skapa och tydliggöra interna rutiner för att säkerställa att inköpen inom hela organisationen kan genomföras både korrekt och enkelt.

Kvalifikationer
Du har projektledarutbildning alternativt utbildning inom inköp/upphandling från universitet, högskola eller motsvarande. Erfarenhet av motsvande projekt samt kunskap och erfarenhet av e-handelslösningar är meriterande.

Du är strukturerad, resultatfokuserad ser förbättringsmöjligheter och vill driva utvecklingsarbete. Du ser samarbete som en naturlig arbetsform samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du bör också ha goda kunskaper i Excel och övriga Officeverktyg samt en allmän IT-vana. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med upphandlingsverktyg som t ex Tendsign.

Vi erbjuder dig en projektanställning på 100% med tillträde 2022-01-15 eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag är den 2021-10-24

Allmänt
Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden.

Inför rekryteringsarbetet har Älvsbyns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Älvsbyn är Norrbottens pärla.

I vår kommun får 8 200 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Älvsbyns kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Älvsbyns kommun (org.nr 212000-2734), https://www.alvsbyn.se/arbete-och-karriar/lediga-jobb/

Jobbnummer
6028421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älvsbyns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älvsbyns Kommun: