Vi söker en proaktiv, nytänkande och driven utredningssekreterar

Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lekeberg
2018-06-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker en proaktiv, nytänkande och driven utredningssekreterar" (publicerad 2020-07-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Personalcykel med bruttolöneavdrag

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se



Publiceringsdatum
2018-06-25

Arbetsuppgifter
Om du känner igen dig i annonsens rubrik är det kanske dig vi söker?!

Tjänsten ingår i vår administrativa avdelning på kommunstyrelseförvaltningen med placering i kommunhuset i Fjugesta.
Avdelningens ledord är just proaktiva, nytänkande och drivna och det är nåt som genomsyrar allt avdelningen gör.

Som utredningssekreterare ingår det att ansvara för nämndadministration och vara en del av utvecklingen av kommunens ärendeprocess samt administrativa rutiner. Lekeberg strävar efter att ligga i framkant kring digital administration och som utredningssekreterare är du en viktig del i det arbetet.

Uppdraget innehåller bland annat:
• Nämndadministration
• Kvalificerade utredningar
• Dokumenthantering
• Registrator
• Utveckling av administrativa processer
Att vara nytänkande och utvecklingsinriktad ser vi som en självklar del av uppdraget.

Som utredningssekreterare är man en av fyra utredare som tillsammans med den administrativa chefen utgör kommunens utredningsresurs. Utredningarna kan vara kommunövergripande och väldigt omfattande men också ganska smala och begränsade och ämnena kan variera inom hela kommunens olika ansvarsområden.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• Mycket god datorkunskap
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift
Erfarenhet av att arbeta i ärende- och dokumenthanteringssystem, gärna Platina, är meriterande.

Vi ställer höga krav på att du är strukturerad, noggrann, serviceinriktad och lyhörd. Att tycka om utveckling och arbeta digitalt är en förutsättning och att du har en hög egen ambitionsnivå med mycket driv är något som värderas högt hos oss i Lekebergs kommun.
Lagarbete och förmågan till samarbete lägger vi stor vikt vid. För oss är det viktigt att du har en vilja att utvecklas och att du har en positiv inställning och inte är rädd för att testa nya saker.
Vi kommer att ta hänsyn till personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-15
Ange följande referens när du ansöker: A797023
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Olofsson gustav.olofsson@lekeberg.se 0585-489 66

Företag
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4221267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen: