Vi söker en Personal- och Löneadministratör!

Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm i Stockholm, Solna, Järfälla, Upplands-Bro, Södertälje eller i hela Sverige

Make Up Store är ett privatägt företag med franchisekoncept inom kosmetikabranschen med över 150 butiksenheter i 25 länder och en stark tillväxt. 2010 var omsättningen 155 Mkr. Företagets vision är att från idé till slutkonsument vara ett lärande varumärke samt genom ett framgångsrikt franchisekoncept erbjuda En Värld Av Färger till sina kunder i form av prisvärda kosmetikaprodukter av hög kvalitet.
Vi söker en Personal- och Löneadministratör

Publiceringsdatum
2011-04-12

Dina arbetsuppgifter
Make Up Store befinner sig i en stark tillväxt, i så väl Sverige, som globalt. Nu behöver vi en Personal- och Löneadministratör som kommer att rapportera till vår ekonomichef.
I rollen som Personal- och Löneadministratör är den huvudsakliga uppgiften att ansvara för företagets löneadministration på totalt 250 löner. Majoriteten är butiksanställda som följer Handels kollektivavtal. Vi har omkring 30 tjänstemän med månadslön. Du kommer att ansvara för pensioner, arbetsmarknadsförsäkringar, semesterersättningar, reseräkningar samt kontakter med myndigheter såsom skattemyndigheten och försäkringskassan.
Som personaladministratör driver du och koordinerar personalrelaterade aktiviteter. Du fungerar som internt stöd i arbetsrättsliga frågor samt ansvarar för vår personal- och arbetsmiljöpolicy. Vidare är du inblandad i att rekrytera ny personal och ansvarar för företagets anställningsavtal och introduktionsplan. I rollen fungerar du även som kontaktperson för arbetstagarorganisationer och driver förhandlingar i olika personalärenden. Vid behov utbildar du personalen i HR-frågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning alternativt KY utbildning inom Personal och Administration med minst 3 års praktisk erfarenhet av HR- frågor och lön. Rollen kräver mycket goda kunskaper av självständig löneadministration gällande timlön och heltidslön, gärna för personal som har Svensk Handel som kollektivavtal. Du har erfarenhet av ett antal olika lönesystem där specifik kunskap av Hogia är att föredra. Mycket meriterande med erfarenhet av att arbeta i företag med internationell prägel med utlandsplacerad personal. Eftersom tjänsten innebär ett flertal kontakter, även internationella, är det ett krav att du kan kommunicera skriftligt och muntligt på både svenska och engelska. Krav på goda kunskaper i officepaketet.

Dina personliga egenskaper
Det är viktigt att du tycker att det är intressant och stimulerande med nya utmaningar och förutsättningar, som ett företag i tillväxt medför. Vi söker en person som tar egna initiativ och har hög integritet, där du respekterar andras ställningstagande och handlar i överensstämmelse med dina egna och organisationens värderingar. Söker win-win situationer. Du är strukturerad, noggrann och kan prioritera ditt arbete. Viljan att förbättra och utveckla din verksamhet är stark. För att vi ska trivas tillsammans och samarbeta effektivt, så vill vi att du är en positiv person som är flexibel och prestigelös och gärna hjälper till där det behövs.
Intresserad? I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco Finance & Legal. Ansök med CV och personligt brev via denna länk www.adecco.se, (klicka på lediga tjänster). Urval sker löpande och vi vill därför att du ansöker så snart som möjligt, dock senast 1 maj. Välkommen med din ansökan!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Stina Lundberg rekryteringskonsult på Adecco, på telefonnummer; 08- 100 500.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm
Kungsgatan 60
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
902511

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Finance & Legal, Stockholm: